söndag, maj 27, 2018

EFIT 27 maj 2018

Välkommen till FotoBloggen

Idag är det söndag, mors dag och Ett foto i timmen. Häng med på min dag.

Kl. 06. Det var ju jättebra att provivan jag köpte igår inte hamnade i kylskåpet när jag kom hem.

Kl. 07. Har duschat och ska hoppa in i den här en stund.

Kl. 08. Dags att ta tag i ni-vet-vad.

Kl. 09. Tar nya tag på balkongen efter förra helgens elände. Har blivit lite smått paranoid och kollar hela tiden efter nya spinntrådar.

Kl. 10. Med S på Lundby trädgård och handlar lite mer blommor. Hade kunnat handla hur mycket blommor som helst, de har så mycket fint.

Kl. 11. Lättlagad lunch idag, pyttipanna med lite grönsaker.

Kl. 12. Ser att min orkidé har slagit ut igen, tredje gången nu (ni kan ju ignorera stöket på balkongen...).

Kl. 13. Går igenom kylskåpet. Det är pinsamt vad mat jag kastar, helt klart ett av mina förbättringsområden.

Kl. 14. Är nere med lite sopor och blir irriterad. Vi har så många kärl och ändå ska det behöva se ut så här.

Kl. 15. Ser veckans avsnitt av Last week tonight.

Kl. 16. Förbereder veckans biologiprov.

Kl. 17. Värmer köttgryta gjord av Den ömma modern.

Kl. 18. Äntligen är temperaturen på balkongen så att det går att jobba där ute. Har satt ut snöflinga, marguerita och en perenn väx jag inte kommer ihåg vad den heter (den längst fram), kan eventuellt ha varit något med levisia.

Kl. 19. Håller fortfarande på på balkongen. Vet inte om det blev så bra med millionbells och nemesia tillsammans i väggamplarna.

Kl. 20. Ska se Modern family och äta lite grönsaker med dipp.

Kl. 21. Ser fortfarande på Modern Family.


Det får bli min sista bild för den här gången. Klicka här så kan du titta in hos andra som fotar sin dag idag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

16 kommentarer:

MTRQA sa...

Tack för kommentaren om mors dag! Ska hitta present till mor!

Vonkis sa...

MTRQA
Det var så lite så :-)

Annis sa...

Hoppas fortsättningen på din dag också blir bra. Lycka till med balkongen! Just nu lyssnar jag ikapp gårdagens MX som jag missade.

Anonym sa...

Håller en tumme för att spinnet har försvunnit. Vilka vackra blommor?
Har har inte järnnätterna passerat, så jag är lite feg att plantera ut.
// Marianne

Annika S sa...

Tack för titten
Usch vad jobbigt med spinn. Har du blivit av med det?
Det var supertrevligt i din stad :-)

joakim sa...

Tittar förbi din majdag :)

Ariella sa...

Kikar in på din dag

Vonkis sa...

Annis
Det verkar lovande än så länge men än ropar jag inte hej. Hoppas det gick bra med Melodikrysset.

Marienne
Jag har fått bort det värsta, på bladen, men kommer nog behöva vattna med såpvatten ett tag så att det i jorden också försvinner.

Annika S
Hoppas att det är borta.
Norrköping är ju en himla fin dag, speciellt en sådan här solig dag.

joakim och Ariella
Kika på ni.

Efwa - Medea sa...

Så mycket fina blommor du planterat!

Hanna sa...

Oj vad du pysslat och grejat! Duktigt! :)

Anni sa...

Måste förstås kika på vad som hänt på din balkong, det är alltid så tråkigt att få ohyra. Tror att million bells ska vara ensamma i sina korgar, de kan bli så stora om de trivs och får näring.
Fy dig att slänga så mycket mat, den ser ju fin ut på ditt foto ... ;-)

Micke sa...

Oj vad blommor säger jag med. Hann bara med jordgubbarna jag.. Förutom få ut brygga och flotten och ja.. :)

Anna sa...

Känner igen det där med maten! Är usel på att göra matlådor, äta rester och följa handlingslista!

Skoj som vanligt att följa din dag!
// Anna

Versch sa...

Vad fint du fått det på balkongen (igen).
Nu får vi verkligen hoppas att du slipper ohyran.

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Tackar.

Hanna
Fast det har varit en del pauser däremellan :-)

Anni
Skittråkigt är det och det vill inte riktigt försvinna :-/

Den där maten ja. Skäms på riktigt. Den ser bättre ut på bild än i verkligheten kan jag lova.

Micke
Det är inte så bara.

Anna
Det är ju så tråkigt att hålla på med mat varendaste dag men jag måste bli bättre på att planera bara.

Vonkis sa...

Versh
Det hoppas jag med men än så länge får jag fortsätta att bekämpa eländet.