tisdag, december 05, 2017

EFIT 5 december 2017

Välkommen till FotoBloggen

Då var i här då, december. Och första Ett foto i timmen för den här månaden. Jag jobbar hela dagen men ska försöka uppdatera lite mitt på så häng med på min dag.

06. Dricker lite nyponsoppa och tittar på lite klipp på youtube för att vakna ordentligt.

07. Framme vid jobbet som lyses upp av både månen och byggarbetsplatsen.

08. Rättar kemiprovet vi gjorde förra veckan. Det ser ganska bra ut, än så länge.

09. Vi väntar på spårvagnen som ska ta oss till en teaterföreställning.

10. Vi är framme och har fått våra biljetter.

11. Föreställningen är över och eleverna är så nöjda. På vägen till spårvagnen stannar vi till vid Norrköpings synagoga så jag kan berätta lite om den.

12. Lunch på skolan. Idag var det fisk med potatismos. I förgrunden syns det vegetariska alternativet.

13. Förra gången det var efit blev vi tvungna att ställa in den muntliga delen i nationella proven i matematik för några grupper i min klass. Idag var det dags för dem att visa vad de kan.

14. Vi gör fortfarande nationella prov, strax ska eleverna få vända på korten.

15. Från nationella prov till genomgång av IST med den nya 40-åringen R.

16. Skriver den sista iup:n för den här terminen. 26 utvecklingssamtal är nu avklarade.

17. Rättar kemiprov igen.

18. Mer rättning.

19. Stannade till i affären på väg hem och införskaffade lite mat till ikväll och mat att ha på jobbet imorgon.


Det blev inga fler bilder, satt med arbete ett bra tag och det blev inga roliga bilder. Här kan du kika in hos andra som är med och fotar idag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

Annika S sa...

God morgon, kikar in så här på morgonkvisten. Kommer tillbaka
Ha en bra dag :-)
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Hanna sa...

Återkommer igen. :)

Vonkis sa...

Annika S
Nu finns det mer att titta på :-)

Hanna
Du är välkommen tillbaka :-)

Annika S sa...

Nu är jag här igen
Och jag blir lika förvånad när jag ser att du jobbar i samma stad som min dotter
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Versch sa...

Usch! IST tycker jag inte om, alldeles för tidskrävande och alldeles för mycket strul.
Hos oss blir det NP imorgon i matte. Eng och sv/SvA är redan klart. :)

Anonym sa...

Så roligt när du uppdaterar din blogg, då blir en glad.

Frolic-Eirin sa...

så heldige svenske elever er som får varm lunsj på skolen ...Er det foreldrene som betaler?

Hanna sa...

Åh jag var också på teater igår!

Anna sa...

Trevligt och se din dag!
Kemiprovet för tankarna till ett biologiprov jag hade, när jag läste på komvux. En av frågorna var " vad var / är cancer ". Jag svarade
" det är kräftans stjärnbild på latin ". Jag fick full pott! :D

// Anna

Anni sa...

Ser Eirins kommentar och undrar hur många svenskar som förstår att uppskatta att barnen faktiskt får lunch - varm lunch - i skolan, till skillnad från i andra länder.

Så kul att få gå på teater med eleverna också!

(Och ja, jag är lite sen i mitt bloggläsande, man hinner ju inte allt i december)

Vonkis sa...

Annika S
Världen är liten :-)

Versch
Jag måste säga att jag tycker IST känns lovande. Tänk när betygen ska sättas med nästa klass, då kommer jag ha allt underlag där.

Anonym
oj, vad kul att höra!
Tyvärr har det inte blivit så många uppdateringar den här hösten, har haft för mycket på jobbet.

Frolic-Eirin
Vi betalar allihop via skattsedeln. Gratis lunch till alla från förskoleklass till gymnasiet.

Hanna
Visst är det kul med teater!

Anna
:-D

Anni
Nej, december är det fullt upp. Har inte ens hunnit svara på kommentarerna här, än mindre titta runt hos någon annan.

Det är verkligen roligt att åka på olika besök med klassen. Jag önskar bara att vi kunde göra det oftare.