lördag, november 11, 2017

EFIT 11 november 2017

Välkommen till FotoBloggen

Det är lördag, dagen före fars dag och två dagar före smörgåstårtans dag. Men viska klara av den här dagen först och idag ska det lösas melodikryss och ta ett foto i timmen.

06. Hade inte ställt larmet innan jag lade mig igår men vaknade av mig själv ändå och det var ju tur, så den första frukosten kunde inmundigas.

07. Lyckas inte somna om så jag tittar lite på The View. De ska prata om Louis C.K. Ännu en man som avslöjas som vider.

08. Dags för dagens andra frukost. Idag blir det stuvad pannkaka, det är ju ändå lördag.

09. Den obligatoriska diskbilden.

10. Löser melodikrysset i grupp och tittar på damernas slalom från Levi.

11. Får ett meddelande från fb att de tagit bort ett av mina inlägg då de misstänker att det är spam ...

12. Lunchen, fiskbullar.

13. Får inte speciellt mycket gjort idag. Tittar på Chelsea och funderar på om jag ska gå till affären men vädret är inte så inbjudande.

14. Läser in mig på nationella proven i matematik.

15. På väg till affären och det faller snöblandat regn. Huvva.

16. Inne i värmen igen, börjar att rätta matteläxor.

17. Den som söker finner och till slut hittade jag blogginlägget som syrran ville ha.

18. Mat igen, mycket sånt denna dag.

19. Kollegan ringer så vi surrar en stund.

20. Rättar lite mer matte. Det här med att storleksordna bråk är inte de enklaste.

21. Avslutar dagen med att titta på stand up med Wanda Sykes.

Det blev den sista bilden för den här gången. Här kan du hitta andra som är med och fotar idag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

20 kommentarer:

Annika sa...

Borde också masa mig upp ur sängen och fixa frukost åt mig och lillkillen.

Vonkis sa...

Annika Roos
Jag masar mig tillbaka till sängen ett tag :-)

Versch sa...

Godmorgon! Trött som en gnu efter gårdagens festligheter som kommunen bjöd på, men jag är vaken iaf. :)
Önskar dig en trevlig dag och kikar in igen lite senare!

MTRQA sa...

God morgon! Kikar in lite och återkommer senare för att se hur dagen blev. Lycka till med melodikrysset! /Mia

Vonkis sa...

Versch
Åh, önskar att jag hade kunnat vara där. Älskar Helen Sjöholm men jag var för trött.

MTRQA
Tackar, vi är några som löser tillsammans så det brukar gå bra :-)

Ulrika sa...

Stuvad pannkaka har jag aldrig hört talas om. Spännande! :-)

Vonkis sa...

Ulrika
Det är väldig gott. Man skär pannkakor, steker dem i ganska mycket smör och lite socker, det ska bli lite karamelliserat och sist har jag i en skvätt mjölk som ska koka in lite. Mums mums.

Ariella sa...

Hej
Två frukostar, det kanske man ska börja med. Stuvad pannkakor lät intressant

Eva sa...

Titter inn på din dag ��

Annika sa...

Ja du. de är obligatoriska de där diskbilderna.

Versch sa...

Vad synd, du missade verkligen något.

Vonkis sa...

Ariella
Kan varmt rekommendera både två frukostar och stuvade pannkakor.

Eva
Titta på du.

Annika Roos
Var enda gång :-)

Versch
Förstår det :-(

Anna sa...

Uppstekt plättar har jag varit med om och det är gott! Men aldrig hört om stuvade... I morse vaknade vi till en vintervit värld. Smörgåstårtans dag... Varför finns det inte HAMBURGARENS dag?! När jag gick i småskolan, hade vi några arbetsböcker som hette " Rut och Uno ", eller om det var " Rut och Knut "...

Ha en skön söndag!

// Anna

Hanna sa...

Usch samma väder här igår. :/
Åååh det där med bråkräkning ja. Tycker fortfarande det är lite knivigt ibland...

Vonkis sa...

Anna
Det vintervita dröjer nog ett tag till, om det blir någon sådan värld hos oss i år. Smörgåstårta är bra mycket godare än hamburgare, även om en god sådan inte går av för hackor heller. Ska försöka få chefen att bjuda oss på måndag. En vet ju aldrig :-)

Hanna
Ja, det kan vara svårt med bråk, tror det är för abstrakt för många.

Anni sa...

Chokladens dag var det igår och jag åt inte en enda chokladbit!
Stuvad pannkaka lät betydligt äckligare innan jag läste hur du gjorde det.
Det där vädret, det slapp jag, tackolov!
Gissar att någon anmält ditt inlägg som spam, det är väl då fb reagerar.

Vonkis sa...

Anni
Tycker vi kan fira chokladens dag varje dag :-)
Skulle vara intressant att veta vem som anmält det inlägget men det lär jag väl aldrig få veta.

Frolic-Eirin sa...

Hva er en stuet pannekake?
En lærer har jo aldri helt fri på en helg...
Håper dere har bedre vær...

Vonkis sa...

Frolic-Eirin
Nej, som lärare är en aldrig ledig. Tyvärr.
Stuvade pannkakor, eller uppvärmda. Man skär pannkakor, steker dem i ganska mycket smör och lite socker, det ska bli lite karamelliserat och sist har jag i en skvätt mjölk som ska koka in lite.

Karoleen sa...

Inne och kickar på din dag. Stuvad pannkaka har jag aldrig hört talas om, vad är det?