lördag, juli 29, 2017

Melodikrysset vecka 30 2017

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar! Det blev lite sovmorgon idag men nu är jag igång. Det blev lite sent igår för att inte tala om allt godis jag stoppade i mig, men nu har jag vaknat till. Ingen chans på Bäckman idag men väl några på Py så nu får vi se till att hålla allt tummar vi har.

Det börjar bra med See you later alligator med Bill Haley and the Comets.

Den tyska nationalsången Deutschland über alles är komponerad av Joseph Haydn, Joseph skriv med sex bokstäver och sex skriven med romerska siffror blir VI

M A Numminen sjöng Singin in the rain på finska, det syns regna.

Och så lite Inbjudan till Bohuslän.

Harry Styles, som var med i One Direction har en rätt bra singel i Sign of the times.

Åh, Nu grönskar det är en av mina favoritsommarsånger, både att lyssna på och att sjunga.

You got it med Roy Orison. En av mina vänner hävdar att Radiosporten alltid spelar Roy Orbison. Nu lyssnar inte jag på Radiosporten så ofta men de gånger jag gör det är det nog alltid med en låt av honom.

Var inte I min lilla lilla värld av blommor med i Rännstensungar? Den ömma modern får för sig att Monica Zetterlund sjöng den men jag tror det var tjejen i rullstol som sjöng.

2004 tävlade Nina och Kim i Melodifestivalen med En gång för alla. Den hade ett litet favoritskap men åkte lite snöpligt ut på en gång. Vann gjorde istället Lena Ph med Det gör ont.

Klassisk musik, sånt kan inte jag. Tack och lov för mina medlöjlisar. Enligt dem heter kompositören Arnold Schönberg. Pelléas och Mélisande, det var helt klart en ny bekantskap även för mig.

Close to you med Rihanna får avsluta dagens kryss, en fin avslutning i mitt tycke.

Då var dagens kryss löst och inklickat. Tack alla som var med idag, speciellt Christer för Arnold Schönberg. Ta nu hand om er i sommarvärmen så sörs vi igen om en vecka.


Snabbgenomgången
V 4 Bill Haley
L 5 Haydn
L 1 VI
L 2 M A
L 3 Regna
L 4 Bohuslän
V 6 Harry
v 8 Nu
V 3 Roy
L10 Värld
V 9 Av
V13 Nina
V12 Arnold
V11 Schönberg
V 7 Rihanna


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

81 kommentarer:

Unknown sa...

God morgon Vonkis och alla kryssarvänner. Denna lördag är vi i Färila i nordvästra Hälsingland där det är soligt och fint!

Christer sa...

God förmiddag Vonkis och övriga kryssavänner! Här po/i Limhamn är himlen täckt med moln och regnet säkert i antågande. Dock + 18 C vilket är lagom att traska i under den sedan i torsdags fyra dagar långa Limhamns Hamnfestival.

Olle B sa...

God morgon Vonkis och alla kryssarvänner.
Sol, vindstilla och redan 18 grader i skuggan..

Janne sa...

God morgon från ett molnigt + 17 c och regn i antågande.

Vonkis sa...

Peter Larsson
Har ni sett Lill-Babs?

Christer
Då får vi hoppas att regnet håller sig borta tills att Hamnfestivalen är över.

Vonkis sa...

Olle B
Då får ni nog en fin dag i Sundsvall idag.

Janne
Nöjd med förra helgens finalresultat?

lasse sa...

Go morgon allihop !
Hoppas återigen på vinst idag, eller hur ? I Gävle lyser solen och det ser ut att bli en fin dag. Yr visar att det
är mulet, så vad vet jag. Det stannar nog vid ca 18 grader idag.

Janne sa...

Ja idag blir det fotboll på tv bland annat Gevle-GAIS undra om Lasse är på matchen?Sedan blir det damerna och simning med Sara som gick till semi på 50 fritt såg jag på tv nu "seken"tjej.

Annis sa...

God morgon! Blir att lösa krysset i solen efter gårdagens behövliga regn :)

Janne sa...

Jag menar Gefle stavningen?

lasse sa...

Nej Janne ! Planerar inte att titta, däremot följer jag väl den på nätet.

Olle B sa...

L7/ BÄCKMAN

Yvonne Persson sa...

God morgon allihop från ett soligt Höljes. Lite stel i kroppen efter hjortronplockning igår men det är det värt.

Olle B sa...

Här är förra veckans lösning saxat ur Vonkis MX-blogg.

Snabbgenomgången
V 7 Bellman
L 5 Bonde
V 9 Berg
L 9 Beatrice
V11 Aurore
L10 Grace
V12 Air
V13 Ace
L 6 Karl
L 4 Nilsson
V 8 Är
L 2 Me
L 1 Sibelius
V 3 Winnerbäck

Bettan sa...

Godmorgon från ett mulet Sollentuna med ca 20 grader

Vonkis sa...

lasse
Självklart hoppas vi på vist.
Yr brukar ju vara bra så du ska kanske lite mer på dem ;-)

Janne
Hon är fantastisk Sara.

Vonkis sa...

Olle B
Nej men, hur kunde jag missa den!

Yvonne Persson
Åh, hjortron! Jag skulle så gärna plocka lite hjortron men de finns ju inte här, vad jag vet :-(

Bettan
God morgon!

Vonkis sa...

Nähä, ingen vinst idag heller.

Christer sa...

Bill Haley

Yvonne Persson sa...

Du får göra dig en sväng hit Vonkis . Vi har fått ihop c:a 11 liter

Unknown sa...

Bill haley

Annis sa...

Hur stavas efternamnet? Haley?

Yvonne Persson sa...

Bill Haley

Pye sa...

God morgon! i dag löser jag krysset på stugan i Söderköping, hoppas på bra väder nu när jag äntligen har semester!

Vonkis sa...

Yvonne Persson
Vet du, hade jag kunnat så hade jag kommit på en gång!

Annis
Japp.

Vonkis sa...

Pye
Det verkar i alla fall lovande!

Christer sa...

Haydn L1 VI

Pye sa...

Lite mörka moln över St Anna bara...

Yvonne Persson sa...

Tack Christer

Yvonne Persson sa...

M a regna

Christer sa...

MA Regnar

Pye sa...

M-A och regna

Christer sa...

Regna menade jag

Christer sa...

Bohuslän

Yvonne Persson sa...

Bohuslän

Olle B sa...

V4/ BILL-HALEY
L5/ HAYDN
L1/ VI
L2/ M-A
L3/ REGNA
L4/ BOHUSLÄN



*** SPARA ***

Bettan sa...

Kunde inte denna fråga varit med i krysset när jag va där nere

Vonkis sa...

Bettan
Det hade varit något det :-)

Yvonne Persson sa...

Harry

Pye sa...

Vad heter han mer?

Christer sa...

HARRY Styles från One Dirction?

Annis sa...

Harry Styles från One Direction

Vonkis sa...

Japp, det är Harry Styles.

Christer sa...

One Direction. Jag slant med fingrarna

Janne sa...

Lasse matchen sänds på TV4 sport.

Anonym sa...

HARRY Styles

Vonkis sa...

*spara*

Yvonne Persson sa...

Nu

Christer sa...

Nu

Olle B sa...

Melodikrysset V30, 29 juli 2017
Halvtid
VÅGRÄTT
V4/ BILL-HALEY
V6/ HARRY
V8/ NU
V9/
V11/
V12/
V13/

LODRÄTT
L1/ VI
L2/ M-A
L3/ REGNA
L4/ BOHUSLÄN
L5/ HAYDN
L7/
L10/

Anonym sa...

Godmorgon! Löser krysset som vanligt i husvagnen i ett blåsigt men härligt Gränna .
Ha det så jättegött alla hälsar en semesterfirande Brittis

Petra sa...

God förmiddag. Idag är jag bara med på eTT litet hörn. Här i Stråvalla regnar det så jag knappt hör radion, sitter i förtältet. Dessutom har Wfi lagt av här på campingen så jag sitter med dålig mottagning av mobildata.
Trots allt har jag det bra och det är mysigt att höra regnet smattra på tält duken.

Vonkis sa...

Bittis
Hoppas du får en fortsatt bra dag där i husvagnen.

Petra Linusson
Oj, det låter (hö hö) som ett ordentligt regnande.

Yvonne Persson sa...

Roy

Christer sa...

Roy

Yvonne Persson sa...

Värld Av

Christer sa...

Värld av

Christer sa...

Nina

Yvonne Persson sa...

Nina

Olle B sa...

V4/ BILL-HALEY
L5/ HAYDN
L1/ VI
L2/ M-A
L3/ REGNA
L4/ BOHUSLÄN
V6/ HARRY
V8/ NU
V3/ ROY
L10/ VÄRLD
V9/ AV
V13/ NINA


*** SPARA ***

Vonkis sa...

L 7 Rihanna?

Christer sa...

Arnold Schönberg

Vonkis sa...

Christer
Tack! Den här hade jag inte den blekfetaste aning om.

Anonym sa...

Arnold Schönberg

Yvonne Persson sa...

Har aldrig hört talas om. Tack Christer!

Janne sa...

Christer tur att du är med du är på hugget!

lasse sa...

Tack för det Christer !

Anonym sa...

En galen tanke men sista borde vara RIHANNA

Christer sa...

Tack alla. Jag har tidigare jobbat med musik

Olle B sa...

Melodikrysset V30, 29 juli 2017

VÅGRÄTT
V3/ ROY
V4/ BILL-HALEY
V6/ HARRY
V8/ NU
V9/ AV
V11/ SCHÖNBERG
V12/ ARNOLD
V13/ NINA

LODRÄTT
L1/ VI
L2/ M-A
L3/ REGNA
L4/ BOHUSLÄN
L5/ HAYDN
L7/ RIHANNA
L10/ VÄRLD

Yvonne Persson sa...

Rihanna var så rätt

Christer sa...

Rihanna

Yvonne Persson sa...

Tack för idag alihop och en trevlig helg på er :)

Unknown sa...

Bill haley

Bettan sa...

Tack för idag! Nästa vecka är det jobbhelg men jobbar kväll så jag hinner med krysset ändå =) Sörs nästa lördag

Christer sa...

Då var det klart! Tack Vonkis och alla kryssarvänner!Visörs nästa lördag. Nu skall jag ner till Hamnfestivalen och äta skånsk äggakaga med steft fläsk och lingon. Senare blir det goda smörrebröd.

Vonkis sa...

Tack för idag allihopen. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag.

Olle B sa...

Jag tackar värdinnan och alla kryssarvänner för denna gång, vi sörs.
Men inte nästa lördag. För då är det vägarbete i vägföreningen.

Janne sa...

Tack för idag jag tyckte det var svårt och regnet öser ner i GBG så man får hålla sig inne,Vi sörs nästa kryss.

Ina sa...

Har varit på Loppis, sålde så där, 16 fika i alla fall,det regnade bort, lite folk.Helt slut

T sa...

Jag funderade också på att åka till Hamnfestivalen i Limhamn som Christer, men det blev Oxhallen i Helsingborg istället och det ångrar jag inte.