söndag, juli 09, 2017

Äntligen blev det en tur på Siljan

Välkommen till ReseBloggen

För andra helgen i rad är jag på resande fot. Den här gången är det Rättvik som jag besöker, det är fjärde sommaren i rad som jag och Den ömma modern är här. Varje gång har vi velat åka på tur på Siljan med M/S Gustaf Wasa och nu har det blivit av.

C och Den ömma modern har precis satt sig id vårt bord. Resan mot Leksand ska strax börja. Vi åt toast skagen och lax eller entrecote, riktigt gott var det. Men. Vi glömde att ta kort på våra tallrikar, hur nu det går till nu för tiden när maten alltid ska fotas.

När vi närmade oss kajen i Leksand dök den här byggnaden upp. Det visade sig att det är Leksands kyrka. En riktigt häftig byggnad som jag gärna besöker någon gång, jag älskar ju att besöka gamla kyrkor.

Tänk att bo så här. Ljuvligt. Och säkerligen väldigt dyrt.

Båten vi åkte på var aningens större än den här även om den här var rätt söt.

Klockan var närmare 22 när vi kom tillbaka till Långbryggan i Rättvik och solen var på väg ner. Mätta och belåtna efter en härlig tur på Siljan, det här kan vi nog göra fler gånger.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anni sa...

Men åh, så mysigt med båt och räkor ... Sådant man ska lyckas få till lite fler gånger just för att det är så mysigt!

Versch sa...

Wow vilken mysig tur!

Micke sa...

Mysig resa.

Vonkis sa...

Anni
Visst borde en få till sånt här lite oftare. Det är både mysigt och avkopplande med vatten och båtar.

Versch
Sannerligen :-)

Micke
Det var det :-)