lördag, maj 13, 2017

Melodikrysset vecka 19 2017

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar! Idag blir det både krysslösning och Eurovisionsfinal. Och så tas det ett foto i timmen, hela dagen.

Det finns några Py-chanser idag, ska hålla tummarna lite extra för nu var det väldigt länge sedan hon var med.

Vet ni vem som har skrivit den fina texten till Gabriellas sång från som i himmelen? Just det. Py Bäckman... Hon får vara med men ändå inte. Sjunger gör Helen Sjöholm.

Flicka från Backafall utspelar sig på Ven.

Glenmark, Eriksson, Strömstedts När vi gräver guld i USA I Amanda Jensens tappning. Minns att den blev väldigt hyllad när hon framförde den i Så mycket bättre. I vilket fall så sjunger de alla fyra om att korsa Atlanten.

I Thore Skogmans Jämntgubben börjar refrängen Nu vill jag ha medicin, medicin, medicin meddetsamma.

Har det inte varit mycket Bond-musik senaste veckorna från Eldemannen? I vilket fall var det musik från Diamonds are forever och diamanter kan ofta hamna i ett smycke.

You know I'm no good med Amy Winehouse. Hon var verkligen en fantastisk sångerska.

As time goes by från filmen Casablana. Verkligen en klassiker, både filmen och melodin.

Musik från filmen Trolls, Can't stop this feeling med Justin Timberlake. Han sjöng den i fjolårets final av Eurovision SOng Contest. I år slänger Ukraina in Ruslana istället.

Den här musiken kommer från filmen om Mio min Mio.

Det lät som att det var Robert Wells som sjöng Upp på berget.

Bellmans Fjäril vingad syns på Haga utspelas på (trumvirvel) Haga.

Då fick vi avsluta dagens kryss med Hjärtats saga av Wilhelm Åström.

Så där ja. Nu var dagens kryss löst och inklickat. Tack alla som var med idag. Vill ni så sörs vi redan ikväll unde esc-finalen. Annars sörs vi igen nästa lördag, ta hand om er oavsett.


Snabbgenomgången
V 6 Så
L10 Helen
V15 Ven
V11 Atlanten
V12 Nu
V14 Smycke
L11 Amy
L13 As
L 2 Justin
L 3 Timberlake
L 4 Trolls
V 7 Mio
V 8 Min
V 9 Wells
V 5 Haga
V 1 Hjärtats Saga


#Blogg100
74/100
Antal giraffkalvar födda - 1
Antal fågelägg kläckta - 0/4

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

120 kommentarer:

Olle B sa...

God morgon Vonkis och alla kryssarvänner.
Solen skiner +8 grader på Tynderö.
Nu har vi flyttat ut för sommarsäsongen.

Vonkis sa...

Olle B
Härligt!

Janne sa...

God morgon från ett molnigt och cirka 10-12 grader.Idag startar Can Lane på Åby och vi skall ha gårdsfest så det kolliderar så jag ser loppet på TV.

Christer sa...

God förmiddag Vonkis och alla kryssarvänner! Här på/i Limhamn är himlen täckt av vita moln och + 10 C. Förhoppningsvis tittar solen fram så småningom. Dock blir det inget bad i Öresund idag eftersom veckan har varit kall.

Unknown sa...

God morgon från ett soligt Sundsvall ca 12 grader. Får se om någon av oss har lyckan med sig och vinner en skärbräda.

Vonkis sa...

Janne
Är det den hästen du är delägare i?
Gårdsfest låter ju roligt. Skulle kanske försöka dra igång något sådant här.

Christer
Det där badandet alltså :-)

Vonkis sa...

Carl-Ivar Törnqvist
Jag håller tummarna för vinst hela tiden. Det var ett tag sedan någon av oss vann nu.

Bettan sa...

Godmorgon från en förkyld Bettan

Vonkis sa...

Bettan
Aj då. Hoppas du kryar på dig snart.

Janne sa...

Det är rikstravets häst som jag har en andel i.

Vonkis sa...

Janne
Aha.

Janne sa...

Det är "görmånga andelar"men kul.

Olle B sa...

Snabbgenomgången
V 1 Fönsterputsare
V10 Freddie
V 5 Enkel
L 2 Näktergalen
L 9 Igor
V10 England
V12 Bilen
V 7 Dregen
L 3 Tullen
L 4 Runt
V 6 Thore
V11 Old
V13 Jord
L 8 Nano

Vonkis sa...

Janne
Bra det :-)

Christer sa...

Vonkis: Det var + 9,6 i vattnet när jag gjorde premiärdoppet förra lördagen.

Vonkis sa...

Christer
Herre min je...

Unknown sa...

God förmiddag från Arboga, hela 9 plus grader. Hipp !!

Yvonne Persson sa...

God morgon från ett soligt Höljes :) Blir att gratta en kompis i eftermiddag

Unknown sa...

Hej allesammans, vaknade sent idag, men nu är jag med.

Vonkis sa...

Ulf Hedquist
Värsta värmeböljan efter den här veckan :-)

Vonkis sa...

Yvonne Persson
Gratta från oss med :-)

Åke Finn
Då vaknade du inte för sent i alla fall :-)

Anonym sa...

Godmorgon...+8.5 och sol i Norrtälje

Petra sa...

Godmorgon från Stråvalla. Nu har husvagnssäsongen kommit igång igen. Idag blir det mellokrysset via webbradion så jag håller mig i bakgrunden-:)

Kjell Sigbjørn sa...

God Morgon :-) från du soligt Norge i dag +3 i skuggan

Vonkis sa...

Anonym
God morgon!

Petra Linusson
Det går så bra så :-

Yvonne Persson sa...

Så Helen

Christer sa...

Vonkis: Det var + 9,6 i vattnet när jag gjorde premiärdoppet förra lördagen.

Christer sa...

Så Helen

Yvonne Persson sa...

Vonkis: ska gratta henne från er också

Bettan sa...

Py fick vara med

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Laddad inför ikväll?

Christer
...

Vonkis sa...

Bettan
Hon fick vara med men ändå inte.

Yvonne Persson sa...

Ven

Janne sa...

Ven

Christer sa...

Ven

Unknown sa...

Ven

Unknown sa...

Ven

Kjell Sigbjørn sa...

Vonkis: javisst alt är klart. Har hemtat ut startordningen för kvällen

Brittis sa...

Godmorgon från ett molnigt o soligt Gränna .12,5 grader i luften. Livskvalité ❤️/Brittis

Unknown sa...

Ja å den for bara förbi.hmm

Christer sa...

USA

Yvonne Persson sa...

Usa

Kjell Sigbjørn sa...

När vi gräver guld i USA

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Jag har förberett inlägget och ställt klockan så jag inte sover över starten den här gången :-)

Brittis
Låter verkligen härligt.

Ulf Hedquist
Det gjorde den.

Bettan sa...

Tyckte han sa V11 kanske hörde fel=)

Janne sa...

Han säger v11?

Vonkis sa...

Atlanten

Yvonne Persson sa...

Nu

Sophie sa...

Jag hörde oxå det... Även efter låten...

Mattias sa...

V11 - ATLANTEN
/Mattias

Vonkis sa...

Till alla dem som korsat Atlanten
Visat att det går
Världen tittar på

Kjell Sigbjørn sa...

Vonkis: ja det skulle tatt sig ut om man somnade från en sådan stor musikfest

Christer sa...

Jo, han sa V11. Det måste vara fel

Bettan sa...

Tror det blir ATLANTEN på V11

Unknown sa...

Han sa absolut V 11 hade svårt att få till det.

Annis sa...

Jag tyckte att han sa vågrätt 11!?

Christer sa...

NU

Anonym sa...

L12 nu

Anonym sa...

smycke?

Unknown sa...

L 12 JA

Stefan Bergen sa...

Vågrätt 11 8 bokstäver sa han Atlanten

Unknown sa...

Nu hänger jag inte med vart hamnade USA?

Stefan Bergen sa...

USA var fel glöm det

Pye sa...

God morgon från ett disigt Sandefjord.

Vonkis sa...

Svaret på vågrätt 11 är Atlanten.

Yvonne Persson sa...

Jag var fel ute med USA skulle vara Atlanten påvågrätt 11

Anonym sa...

USA ska inte in någonstans, det är fel

Vonkis sa...

Stefan Bergen
Japp, det ska vara Atlanten där.

Pye
Goder morgon på dig med!

Christer sa...

Carl-Ivar: USA är fel det skall vara V 11 ATLANTEN

Anonym sa...

V14 SMYCKE

Yvonne Persson sa...

Amy

Christer sa...

Amy

Olle B sa...

Melodikrysset V19, 13 maj 2017
Halvtid
VÅGRÄTT
V1/
V5/
V6/ SÅ
V7/
V8/
V9/
V11/ ATLANTEN
V14/ SMYCKE
V15/ VEN

LODRÄTT
L2/
L3/
L4/
L10/ HELEN
L11/ AMY
L12/ NU
L13/

Sophie sa...

AMY
Och då blir det smycke på V14...

Olleblom sa...

Amy Winehouse

Unknown sa...

Tack blev lite snurrigt.. :)

Martin sa...

Vill höra kall som is med Glenmarkarna för L13

Janne sa...

bra Olle att du har ordning på det.

Vonkis sa...

Martin
Det vore inte helt fel.

Yvonne Persson sa...

As

Christer sa...

As

Martin sa...

a kiss is still a kiss nästan :)

Yvonne Persson sa...

Justin Timberlake Trolls

Olleblom sa...

Justin Timberlake. Trolls

Olle B sa...

********************************
V6/ SÅ
L10/ HELEN
V15/ VEN
V11/ ATLANTEN
L12/ NU
V14/ SMYCKE
L11/ AMY
L13/ AS
L2/ JUSTIN
L3/ TIMBERLAKE
L4/ TROLLS


*** SPARA ***
********************************

Christer sa...

Justin Timberlake Trolls

Stefan E sa...

Mio min mio

Christer sa...

Mio min Mio

Yvonne Persson sa...

Mio min mio

Bettan sa...

Mio min Mio

Martin sa...

mio min mio

Anonym sa...

Mio min mio

Kjell Sigbjørn sa...

Mio min Mio

Anonym sa...

mio min mio

Unknown sa...

Men nu tyckte han att han var rolig!

Unknown sa...

He he hi hi !

Yvonne Persson sa...

Wells

m sa...

Wells

Kjell Sigbjørn sa...

Robert WELLS

Christer sa...

Wells

Olleblom sa...

Han Robert Wells

Anonym sa...

Wells

Vonkis sa...

En riktig toppenlåt.

Janne sa...

de var en "tjötig låt"

Yvonne Persson sa...

Haga

Christer sa...

Haga

Sophie sa...

Fjäril vingad syns på HAGA...

Yvonne Persson sa...

Hjärtats Saga

Janne sa...

hjärtats saga

Christer sa...

Hjärtats saga

Olle B sa...

Melodikrysset V19, 13 maj 2017

VÅGRÄTT
V1/ HJÄRTATS-SAGA
V5/ HAGA
V6/ SÅ
V7/ MIO
V8/ MIN
V9/ WELLS
V11/ ATLANTEN
V14/ SMYCKE
V15/ VEN

LODRÄTT
L2/ JUSTIN
L3/ TIMBERLAKE
L4/ TROLLS
L10/ HELEN
L11/ AMY
L12/ NU
L13/ AS

Yvonne Persson sa...

Tack för idag och trevlig helg aliihop :)

Brittis sa...

Tack för idag o ha en fin fortsatt helg☀️🙂/Brittis

Christer sa...

Då var det klart. Tack Vonkis och övriga kryssarvänner. Vi sörs nästa lördag. Nu blir det en cykeltur ner till hoddorna för att lösa världsproblem.

Unknown sa...

Tack för idag,, å all hjälp,annars ? Ha de !!

Kjell Sigbjørn sa...

Då var krysset i box! Tack för i dag och trevlig majlördag på er alla!

Vonkis: Vi hörs igen i kväll och då är vi klara för en tre och en halv timma musikfest :)

Olle B sa...

Jag tackar värdinnan och alla kryssarvänner för denna gång, vi sörs.

Vonkis sa...

Tack för idag allihop. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag.

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Jag är laddad :-)

Janne sa...

Tack för all hjälp vi sörs nästa kryss.