tisdag, maj 23, 2017

Bakning

Välkommen till BakBloggen

Ikväll har jag gett mig på att baka en rabarberkladdkaka med vit choklad till eleverna. Det är ett helt nytt recept för min del så det blir spännande att se hur den blir. Kollegan och jag kände att vi ville lovebomba eleverna inför långhelgen och vad passar då bättre än en kladdig kaka med rabarber och vit choklad.

#Blogg100
84/100
Antal giraffkalvar födda - 1
Antal fågelägg kläckta - 4/4

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Anni sa...

Den ser ju kalasgod ut! Får jag en recension så jag vet om jag ska baka den?

Veiken sa...

Oj, det var ovanligt med rabarber och vit choklad. Var den uppskattad av eleverna??

Vonkis sa...

Anni
Den blev lite i sötaste laget tycker jag annars var den god. Nästa gång tar jag nog i mer rabarber och lite mindre socker.

Veiken
Jo, de flesta gillade den. Sedan var det några som inte våga prova men så är det ibland :-)