onsdag, mars 22, 2017

Ta vara på det positiva

Välkommen till PositivBloggen

För en dryg vecka sedan skrev jag ett inlägg där jag ställde mig frågan om allt arbete och slit en lägger ner i jobbet är värt det. Det efter en jobbig period med orimliga krav och enligt mig obefogad kritik.

Vi har kommit igång med utvecklingssamtalen nu och det har varit bra samtal med fokus på elevens lärande och utveckling framåt. Och faktisk har vi fått beröm, kollegan och jag. Att få höra att föräldrar och barn är glada över att ha oss som lärare, att de trivs i skolan och lär sig bra saker, det är mycket värt när det känns lite motigt.

#Blogg100
22/100
Antal giraffkalvar födda - 0

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har rätt i att det är viktigt att ta reda på det positiva. Suga åt sig och känna att det stämmer!

Sedan är ju vi människor så, att får vi beröm av femti o blir utskälld av en, så är det ofta den som skällde som tankarna går till. Men det är kanske jantelagen!?

Lev i den positiva känslan och sug åt dig att du ÄR duktig, för det är du! Tänk på alla elever som du mött, år efter att du slutat, och deras beröm.

/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
<3