onsdag, mars 08, 2017

Sliter mitt hår

Välkommen till StudieBloggen

Jag ska gå en kurs den här terminen. Kursen heter Motverka rasism och främlingsfientlighet i förskolan och skolan och ges av Skolverket och Forum för levande historia. På fredag är första träffen och till dess ska vi lyssna på podden Prata rasism och koppla det som tas upp i avsnitten när vi analyserar en kritisk händelse vi varit med om i skolan.

Den kritiska händelsen har jag valt och beskrivit. Avsnitten har varit intressanta och givande. Men jag vet inte hur jag ska använda dem i analysen. Sliter verkligen mitt hår!

Det är säkert så här mina elever känner det när de inte förstår en uppgift som jag själv tycker mig har förklarat tydligt och pedagogiskt.


#Blogg100
8/100
Antal giraffkalvar födda - 0

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: