måndag, mars 20, 2017

EFIT 20 mars 2017

Välkommen till FotoBloggen

Idag är det vårdagjämning, jag har studiedag och dagen kommer dokumenteras med Ett foto i timmen.

06. Äter den vanliga frukosten, blåbärssoppa och en smörgås. Passar samtidigt på att kika in hos April som ännu inte fött någon kalv.

07. Chattar lite med kollegan innan det är dags att gå till dagens första pass.

08. Nu ska vi diskutera progression i matematiken Ska bli intressant att se vad vi kommer fram till.

09. Fikapaus.

10. Vi går runt och pratar om olika delar i stadieövergångar.

11. Lunch. Idag blev det en god soppa i en liten butik.

12. På skolan, sätter på lite kaffe till kollegorna.

13. Rättar veckans ord. Ligger lite efter med rättningen så det är bra att jag fått lite extra tid idag.

14. Vid min kompis kopieringsmaskinen och förbereder lite arbetsuppgifter.

15. På väg till stan för att träffa några kollegor. Åker förbi en syateljé och blir nyfiken på vad den här vita kreationen ska användas till.

16. Kollegornas föreläsning drog ut lite på tiden så jag passade på att gå in i en kyrka. Var välbehövligt med lite stilla bön kände jag efteråt.

17. Äter på kinakrog. Mycket mat blev det och gott var det.

18. På kvällsföreläsning, allt på en gång! Av någon anledning vill inte bilden hamna i rätt läge i blogger så ni får vrida på datorn eller huvudet istället.

19. Fikapaus igen. Känner att det har blivit många bilder på mat denna dag.

20. Skriver anteckningar och begrepp till begreppsträdet över energiområdet.

21. Hemma och publicerar de sista bilderna. Är väldigt trött i huvudet efter denna långa dag så jag väntar med att kika in hos andra efit:are till imorgon.

det fick bli dagens sista bild, fler som fotar hittar du här.


#Blogg100
20/100
Antal giraffkalvar födda - 0

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

12 kommentarer:

Versch sa...

Hoppas det blir en givande studiedag! Själv har jag äran att få vara ledig idag då vi kompar ut dagen för Läslyftet. :)

Versch sa...

Extra tid för att komma ikapp är aldrig helt fel. :)

Efwa - Medea sa...

Kul med studiedag! Hoppas att det gav lika mycket som du hoppats på.

Micke sa...

Det där klockan 17 var bättre än det jag åt..

Anonym sa...

Kikade in på en studiedag minsann. Här i Helsingborg har det varit VÄLDIGT MYCKET MÅNDAG... Men det där med rättningen, kommen en någonsin i kapp?

mossfolk sa...

Jag skulle också bra gärna vilja veta vid vilken typ av tillfälle den vita kreationen ska bäras...

Bloggblad sa...

Så jobbigt att se foton på så god mat när jag har min fastedag... jag får försöka surfa förbi såna. Ser jag ingen mat så känner jag mig inte så hungrig, då kan jag förtränga det och tänka "i morgon kommer det att smaka jättegott!"

Bloggblad sa...

Det blev förresten väldigt mycket guld i Hedvigs kyrka efter renoveringen. Jag hade en tanke på att jag skulle ha åkt dit på konsert i kväll... men iddes inte.

Frolic-Eirin sa...

For en nydelig kirke... min bestevenn på jobb er også kopimaskina...
Takk for titten

Versch sa...

Verkar ha varit en händelserik dag, och lång.
Hoppas du får det lite lugnare idag.

Anni sa...

Snacka om att du hade en fullspäckad dag! Tur att du fick en rejäl portion middag efter att ha levt på soppor ;-)
Hoppas att du fick sova dig pigg sedan.

Vonkis sa...

Versch
Det var en väldigt bra dag. Bäst var kvällspasset som gav otroligt mycket påfyllnad.

Efwa - Medea
Det gjorde det verkligen.

Micke
Både det jag åt till lunch och middag var väldigt väldigt gott.

tinnans
Nej, en kommer nog aldrig riktigt ikapp med rättningen :-)

mossfolk
Jag skulle vilja bära den på en picknick i sommar. Skulle kännas härligt surrealistiskt.

Bloggblad
Får varna inför matbilder nästa gång.
Anade att det en konsert på gång när jag satt där i kyrkbänken för det var en väldigt fixande längst fram, det är därför fotot är på taket :-)

Frolic-Eirin
Vad gjorde en utan kopieringsmaskinen...

Versch
Däckade rätt bra när jag kom hem :-)

Anni
Soppor och mackor :-)
Sov riktigt gott när jag kom hem med huvudet fullt av idéer.