söndag, september 28, 2014

EFIT 28 september 2014

Välkommen till FotoBloggen

Se där, det är dags för Ett foto i timme och eftersom det inte är en jobbdag är jag med igen.

Kl. 00 Har kulturnattat i ganska exakt tolv timmar och känner att det är dags att gå hem.

Kl. 01 Lyckan när man kommer hem sent, inte kan sova och upptäcker att trean visar Office space!

Kl. 06 Kan inte trycka på snooze fler gånger nu.

Kl. 07 Frukost dags. Dagens smothie består av jordgubbar, vattenmelon, mango, apelsinjuice, ingefära och cashewnötter.

Kl. 08 I tvättstugan, som vanligt när det är  helg.

KL. 09 Tittar på Nyhetsmorgon som till stor det handlar om Estonia efter som det idag är 20 år sedan hon sjönk.

Kl. 10 Ska ner till tvättstugan sista gången och passar på att ta med lite elgrejer som ska slängas.

Kl. 11 Iväg för att handla lite, kunde inte motstå att köpa en Apotekarnes julmust...

Kl. 12 Jag är trött i kroppen efter den sena kvällen och den tidiga morgonen så nu får det bli ett bad.

Kl. 13 Tar en kopp myntate, halsen tog också lite stryk igår.

Kl. 14 Tar tag i packandet. När en köper vakuumpåsar kan det vara bra att ha en dammsugare som går att koppla ut för att suga ut luften ur påsen med. Jag insåg precis att jag inte har en sådan dammsugare...

Kl. 15 Fasen, hade glömt att hänga tvätten som inte hann torka under tvättiden.

Kl. 16 Sköljer av lite porslin från mormor som ska packas ner i flyttkartonger.

Kl. 17 Upptäcker att en av vaserna från mormor är från Nittsjö, ett av våra stopp i somras när vi åkte genom Dalarna.

Kl. 18 Packar glas.

KL. 19 Till slut så, har fått till ett hörn i vardagsrummet där jag kan ställa kartonger och lådor som är packade.

Kl. 20 Spelar lite på min osmarta telefon.

Och det får bli min sista bild för den här gången, klicka här om du vill besöka andra efit:are som är med och fotar idag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

10 kommentarer:

Micke sa...

Blev inte mycket sömn där..

Ariella sa...

Sen kväll och tidig morgon. Gäsp :)

Ruta Ett sa...

Men oj, så tidigt du är uppe en söndag!

Vonkis sa...

Micke
Ja, det där med att lägga en tvättid morgonen efter Kulturnatten var inte så genomtänkt av mig.

Ariella
Gäsp var ordet.

Ruta Ett
Snudd på okristligt tidigt. För att vara söndag.

Tinnan sa...

Inte helt kul att tvätta efter en lång natt... Men god smoothie!

Micke sa...

Kul se en osmart telefon :)
Det var rymligare än jag trodde inuti ubåten men hur var det nu, var de hela 30st på den? DÅ kan det bli trångt ja..

En berättade att tappade man taget om schampoflaskan (de fick nån yttepytteduschtid) så kunde man inte böja sig ner för ta upp den igen utan att gå ut ur duschutrymmet :)

Frolic-Eirin sa...

dette får en kalle en effektiv søndag..

Kattis sa...

Julmust kan behövas vid packning... Lycka till med flytten!

Anni sa...

Men vad har du för dammsugare då? Det behövs ju bara en alldeles vanlig för vakuumpåsar!?!
Jag har kvar julmust från förra julen. Undrar hur den smakar nu?

Vonkis sa...

Tinnan
Tvättningen kändes verkligen bara som ett nödvändigt ont i söndags.

Micke
Trångt utrymme under vattenytan. Hur i hela friden fick man för sig att det var en bra idé.

Trodde de tvättade sig genom att skjuta ut varandra genom torpedrören :-)

Frolic-Eirin
Jo, det blev lite gjort ändå även fast det inte kändes så då.

Kattis
Eller hur! Ska nog gå och köpa en till flaska idag. Och tack :-)

Anni
Ja du. Jag vet inte vad jag ska skylla på. Ålderdom kanske? Insåg någon dag senare att luften ju ska sugas ut ur vakuumpåsen och att det är just det dammsugare gör. Suger alltså... Av någon anledning fick jag för mig att jag behövde kunna koppla dammsugarslangen till utblåset. Så korkat.

Men vad har du för dammsugare då? Det behövs ju bara en alldeles vanlig för vakuumpåsar!?!
Jag har kvar julmust från förra julen. Undrar hur den smakar nu?