lördag, februari 15, 2014

Melodifestivalen 2014 Göteborg

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Redan deltävling nummer tre. Jag har faktiskt inte hunnit med att lyssna på bidragen i förväg den här lördagen så det blir spännande att hra (och se) vad vi bjuds på ikväll.

Ooops, jag hade glömt att Panetoz tävlade förra veckan...


1. OuttriggerEcho
På riktigt, det kan inte vara lätt att sjunga i en tvångströja. Jag är impad. Det här är ju både bra och snyggt. Heja Outtrigger!

2. EKORed
Väldigt mycket I feed you my love som Norge tävlade med i Eurovision 2013, fast sämre.

3. Oscar ZiaYes We Can
Härlig diss till SvFF där.
Oj, det här låter tokmycket som Bye Bye Bye med N Sync och så här såg det ut när N Sync framförde This I Promise You, Bye Bye Bye och It's Gonna Be Me på VMA 2000...
Surt.

4. Shirley ClampBurning Alive
Tråkig låt. Jag petade öronen med tops.

5. State of DramaAll We Are
Nej tack, men publikfriande så de kan nog ta sig till Andra chansen.

6. CajsaStina ÅkerströmEn enkel sång
En fin låt som säkert kommer gå bra på Svensktoppen det kommande året.

Och så var han tillbaka då, Björn Gutavsson

7. Ace WilderBusy Doin’ Nothin
När jag bara lyssnar på låten är den faktiskt ganska bra men framträdandet tar ner intrycket.

8. dr. Alban och Jessica FolckerAround the World
Plötsligt var jag tillbaka på mellanstadiet. Om bara doktorn kunde sjunga rent. Men det här kan nog ta sig vidare på ren glädje. Som Panetoz förra veckan.

Jag tror att Outtrigger, Oscar Zia, State of drama, dr. Alban och Jessica Folcker och kanske EKO tar sig vidare till andra omgången.

Hm, undra sa flundran vad ryssarna säger om Sochi the musical. Vi minns ju hur de reagerade förra gången i skämtade om dem...

Till andra omgången
Outtrigger, Ja.
Ace Wilder, ok.
State of Drama, väntat.
Oscar Zia, väntat.
dr. Alban och Jessica Folcker, ok.

Fint att uppmärksamma Alice Babs.

Till Final
Oscar Zia, förutsägbart och tråkigt.
Ace Wilder men jäklar! Nu hoppas jag att Ace kör hårdare på scenen i finalen, och att de höjer hennes mikrofon.

Till Andra chansen
Outtrigger, ok men hade varit roligare om de gick direkt till finalen.
State of drama, då finns fortfarande chansen att de inte kommer till finalen...

Don't wanna work, work, work
I wanna make money while I sleep
Dont wanna work, work, work
I wanna make money while I dream

Vad säger Moderaterna om den texten? #arbetslinjen


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Olle B sa...

Tack Vonkis!
Sunda omdömen som vanligt.
Själv såg jag ishockeyn så jag missade första halvan.

Vonkis sa...

Olle B
Var så god :-)