lördag, september 07, 2013

EFIT 7 september 2013

Välkommen till FotoBloggen

Då är det dags för EFIT igen då, en dag då det tas Ett Foto i Timmen för andra att beskåda. Eller, ja, man får ju självklart titta på sina egna bilder om man vill. Dagens bilder är lite av en homage till sommarbilder, ni kommer att förstå vad jag menar.


Kl. 00 Borde egentligen sova men började se Point Break, enbart på grund av nostalgi. En stund senare gav jag upp.


Kl. 06 Vaken men vill inte kliva upp riktigt än.


Kl. 07 Kan inte ligga i sängen hur länge som helst så jag har flyttat mig till badkaret.


Kl. 08 Dags att äta lite frukost.


Kl. 09 Den här boken har varit på min att-läsa-lista länge nu, dags att ta tag i den nu, i mina smutsiga byxor.


Kl. 10 Det är inte många lördagar då jag inte löser Melodikrysset i grupp.


Kl. 11 Fortsätter att lyssna på radion, Barnaministeriet Dokumentär: Zahers resa. Följ gärna länken och lyssna på Zahers berättelse.


Kl. 12 Virkar mitt första hjärta till Sticka och Skickas julkampanj.


Kl. 13 Finnkampar.


Kl. 14 Finnkampar fortfarande men nu är tånaglarna lackade. Måste ju visa er lite hänsyn när jag nu envisas med att visa fötterna på varje bild...


Kl. 15 Ger mig ut en sväng.


Kl. 16 Tittar på folk i parken. Observerade att det var en hel del poliser ute och snurrade.


Kl. 17 Kikar in hos några andra som EFIT:ar idag.


Kl. 18 Förkylningen har satt stopp cyklingen en dryg vecka nu och jag är inte riktigt hundra än, men en liten runda kan jag allt ta.


Kl. 19 Diskar, jodå, fötterna fick vara med nu också.


Kl. 20 Christer Sjögren sjunger Jag tycker om när du tar på mig i Alla tiders hits. Blir lite lätt illamående.

Som ni märker har jag en riktig slöardag, helt i min smak. Fler bilder kommer under kvällen. Du hittar de andra som är med och fotar sin dag här.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

14 kommentarer:

Olle B sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Petra sa...

Härligt med en slappardag, det behöver man ha någon gång ibland.

Hanna sa...

Haha, kul med "fot-EFIT". :P Jaaadu, vakna tidigt är jag också bra på. :/

Kattis sa...

Jag anar en trend... :)

Njut du av en slapp och ledig dag!

Manduzana stickar sa...

Roligt med ett fot-tema på dagens efit :)

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på dina bilder. Anar en viss röd tråd. Gillar. Skönt med en riktig slappardag!!

Vonkis sa...

Petra Linusson
Det behöver man absolut.

Hanna
:-)
Känns onödigt bara att vakna så här tidigt när man är ledig och dessutom inte ska tvätta.

Kattis
:-)
Tog inga fotbilder i somras så jag tar igen det idag.

Manduzana stickar
Ett försök att förnya efit-bilderna lite :-D

Ariella
Eller två stora fötter (att ana på bilderna alltså ;-D )

Karin sa...

Skönt att ha slappardagar också!
Ang mjölken för kvinnor, de har tillsatt kalcium, vitamin D och folsyra. Bara buffel och båg säkert, men vi fick den gratis. :-D

Vonkis sa...

Karin
Och gratis är himla gott :-D

Sofia sa...

Ah, vilket underbart tema! Så gött med en slapp dag; det ska jag ha nästa lördag :)

Hanna sa...

Vad mysigt med en stund i parken! Finns inga såna parker här i stan. :(

Maria sa...

Hej! Skoj att kika på din dag ur "fotperspektiv". Det var annorlunda och lite roligt tyckte jag. En slapp å slö dag är en härlig dag. Hos oss är de dagarna inte så många då de uppskattas extra när dem väl dyker upp.

Micke sa...

Kul tema med fötterna :)
Det var en aningen slappt va? Ut och bada du med ;)

Karoleen sa...

Kul med den röda tråden i bilderna =)