tisdag, juli 02, 2013

Nostalgilunch

Välkommen till NostalgiBloggen

När vi var små brukade mamma göra flugsvampar som vi fick äta. Nej, det var inte vanliga flugsvampar utan spenat, kokt ägg och delade tomater vi bjöds på. Kanske gjorde hon så för att få oss att äta spenat, kanske fanns det ingen speciell anledning till kreativiteten. Gott var det i alla fall och vi åt gärna upp allt, även spenaten.

När jag ändå skulle äta spenat idag passade jag på att göra mig några flugsvampar.


Modo vårt Hjärtelag Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Vonkis !

Jättetrevligt barndomsminne.Tänk vad Mammor är bra på att lura sina barn att äta förr.Nu ska det väl bara vara hamburgare +strips blää.Äter barn grönsaker, jo en del, vars föräldrar inte äter kött.

Ger de dem sedan sega råttor som är gjorda av grisfett. Blää.
Bäst är choklad det minns jag att vi fick på Mariekex om vi varit snälla en hel vecka. Choklad med vispgrädde o.chokladpålägg. .

Det finns nu igen.Såg det på Ne..o.

bäst att inte skriva hela. Du hajar i alla fall.

Ha en fin sommar, kunde vara lite varmare.

Kram Mi

Vonkis sa...

Vitsippan
Viss var det ett bra knep för att få oss att äta spenat :-)

Ha en härlig sommar du med. Här uppe har det varit rätt varm mellan åskvädren.