torsdag, juni 27, 2013

Jädrar vil ken smäll!

Välkommen till SmällBloggen

Igår kväll kom den äntligen. Åskan. Som jag väntat och längtat. Det började avvaktande och långt bort men kom närmre och närmre. Så det blev till att sätta sig på bron (trappen för er söder om Dalälven) och njuta av skådespelet med kameran i högsta hugg.

En blixt lyckades jag få på bild.



Filmade lite också. Bara några sekunder efter att jag slutat filma kom det en smäll som lät så högt och nära att katten, som dittills suttit på broräcket och betraktat himlaspelet, flög ner från räcket och sprang in. Då gick vi, den ömma modern och jag, också in.


Modo vårt Hjärtelag Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Jorma sa...

Härlig film! Avundsjuk på dig, här i Jönköping lyser åskan med sin frånvaro. Om du är åsk-och blixtintresserad kan jag rekommendera sajten blixtar.se . Många härliga filmer och bilder att betrakta där :)
Ha en härlig helg!

Vonkis sa...

Jorma
Visst är det härligt med åska och blixtar! Du, den sidan ska jag absolut ta och titta in på, efter Melodikrysset.

Vonkis sa...

Och ha en härlig helg dumed :-)