torsdag, juni 20, 2013

EFIT 20junui 2012

Välkommen till FotoBloggen

Efter att ha åkt bil från Norrköping till Ö-vik är jag lite trött i huvudet men är det Ett foto i timmen så är det.

Kl. 00 Vi ska kliva in i bilen och åka från Tönnebro när den här skapelsen kommer in på parkeringen. Helt plötsligt kändes det lite som jul.

Kl. 01 Norr om Hudiksvall och jag har bytt förarsätet mot baksätet. Blev lite trött i ögonen efter sju timmars körning.

Kl. 03 Vi har kommit hem och packar ur bilen.

Kl 09 Nyvaken, snabbäddar sängen.

Kl. 10 Får i mig frukost. Nej, det är inte blåbärssylt utan svartvinbärssylt. Och ägget tuggade jag noga.

Kl. 11 Kollar hur det ser ut på bankkontot.

Kl. 12 Hämtar lillhyster på hennes jobb.

Kl. 13 Handlar inför helgen. Här någonstans kom jag på att jag inte fick med mig min rom, får se hur det blir med mojitos den här sommaren. Kan ju inte köpa en ny flaska igen...

Kl. 14 Ska posta paketen till Sticka och skicka och fixar ihop lite skänkta saker.

Kl. 15 Spanar in lite recept med lammfärs. Det här låter väldigt gott.

Kl. 16 Inte lammfärs men väl älgfärs.

Kl. 17 Råkade tappa i halva sojaflaskan i köttfärssåsen.

Kl. 18 Ska börja skriva det här inlägget.

Kl. 19 Stickar på Slättmissionens babytröja. Tyvärr hann jag inte bli klar med den till sändningen till Rumänien men det kommer väl fler kampanjer.

Kl. 20 Stickningen bråkar lite, tar och fyller på med lite suddig juice.

Kl. 21 Stickar fortfarande, ser på Futurama.

Kl. 22 Äntligen är fram- och bakstycket klart, och jag har lyckats plocka upp 50 maskor på ena sidan.

Kl. 23 Avslutar dagen med lite mumsig vattenmelon.

Det fick bli dygnets sista bild. Tack för titten. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

8 kommentarer:

Petra sa...

Det blev ingen EFIT för mig idag. Blev påmind igår men glömde det helt på morgonen. Kom på det nu ikväll.
Lammfärsbiffar är såååå gott.

Micke sa...

Mindre bra med tappade flaskor sådär.. :)

Jobbet hon har passerar jag ganska så ofta.

Kattis sa...

En riktig långkörnng. Hoppas att din midsommar blev fin!

Vonkis sa...

linusson
15 juli är det nästa gång :-)
Tyvärr är jag den enda i familjen som gillar lamm men det hindrar mig inte från att äta det.

Micke
Riktigt illa är det, med flaskorna alltså.

Jo, kan tänka mig att du passerar där lite nu och då.

Kattis
Det har varit en helt underbar midsommar med god mat och en massa stickning :-)

Benita sa...

Den där babytröjan verkar väldigt intressant!

Vonkis sa...

Benita
Och lättstickad är den, även om det tar tid för mig att bli färdig.

Janicke sa...

Mmm .... svart vinbärssylt!
Flitig dag du hade. Hoppas din midsommar blev finfin.

Anne sa...

Mysigt med pyssel vid teven!