måndag, januari 28, 2013

Melodifestivalen 2013

Välkommen till MelloBloggen

På lördag smäller det, då drar cirkusen som går under namnet Melodifestivalen äntligen igång.

Den första deltävlingen går i Karlskrona och tävlar gör David Lindgren, Cookies N Beans
Jay-Jay Johanson, Mary N’diaye, Eric Gadd, YOHIO, Anna Järvinen samt Michael Feiner & Cajsa.

Lite roligt är det att Jay-Jay Johanson och Anna Järvinen tävlar. Men, om jag ska vara helt ärlig (och det ska man ju vara) känns det väl inte direkt som att SVT går all in för att vinna ESC för andra året i rad...

Själv ser jag än så länge mest fram mot att se hur pausunderhållningen, jag hyser fortfarande en förhoppning att folklivsfanatikern Job Andersson ska stå där på scenen och berätta om exempelvis musik, festivaler och omröstningar förr i tiden.


Läs mer
Aftonbladet

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag ska se spektaklet förstås. Även om jag inte gillar genren i sig, så tycker jag att det är jättekul.

Andelieb sa...

Vi har dessutom planerat att på lördag får Lilltroll vara uppe med mig och kolla mello. Somnar hon i soffan får jag väl bära till sängen som min far alltid gjorde när jag var liten :)

Äntligen får jag sällskap i soffan!!!!

Min väg tillbaka sa...

YOHIO är ju lite annorlunda, fast nu för tiden är väl alla möjliga musikstilar med.
Är nog mest finalen som är intressantast för mig, kan tycka att det är väl utdraget med alla deltävlingar. Men kul för dom som älskar det :)

Vonkis sa...

Bloggblad
Man får tar det lite för var det är helt enkelt :-)

Andelieb
Prisad vare Gud! :-D

Min väg tillbaka
Själv ääälskar jag det är så utdraget. fem fantastiska veckor av dålig sång, konstiga låtar och udda kläder. Love it!

Gillis sa...

Lasse Dahlquist

Anonym sa...

Lasse Dahlquist