onsdag, juli 25, 2012

Grillmys med rörbonansa

Välkommen till SommarBloggen

Grillning stod på schemat här i Koholmen igår. Vi hade bjudit ner min morbror och hans Margaretha samt bonuskusinen med parasit och partner (bonuskusinens partner alltså, inte parasitens).

Det blev inte någon riktig fjutt på elden så faderskapet hämtade en förlängningssladd modell jättelång och kopplade in en hårtork. Det är inte faderskapet som blåser utan min morbror.

Vi storsatsade på tillbehören. På begäran, uppifrån och ner:
Rödlök- och philadelfiaoströra.
Guacamole och tzatziki.
Bönsallad, lök- och tomatsallad, mango- och chiliröra

Jag hade bakat ett bröd också, att ha till olivröran.

Väldigt trevligt var det och mätta blev vi. Precis som det ska vara.

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vi är nog de grannar här som grillar minst. Vi har sällan gäster - sonen och dotter räknar jag inte på det sättet - och förresten, även när vi gör oss till och ska grilla (kanske 2 ggr per sommar) så börjar det regna. Det slår aldrig fel.

I kväll prövade jag att rosta hela små färskpotatisar (med skal på)i ugnen, med rosmarin´, olja och flingsalt. Det blev kanongott, smakade precis som på restaurang, och då gissade jag ändå bara!

Vonkis sa...

Bloggblad
Mmm, det lät som goda potatisar, får ta och testa någon dag framöver.

Det har inte blivit så mycket med grillning här heller den här sommaren. Tre gånger bara. Men det har mest berott på att det har regnat så mycket här, redan innan vi börjat grilla :-)