söndag, april 15, 2012

Recyclade jeans

Välkommen till ÅterBloggen

Under påskhelgen hade jag finbesök hemifrån av Den ömma modern och Faderskapet.

Den ömma modern är en fena på att sy och då jag själv knappt kan få till en raksöm på gardiner gäller det att passa på att få syhjälp då hon är här.

Jag hade två par jeans som låg och väntade på att slängas men så fick jag för mig att det borde gå att göra om dem till väskor.

Sagt och gjort. Efter att ha nämnt min idé till Den ömma modern blev det en tur till IKEA för att köpa in lite tyg och sedan satte hon igång med att sprätta, klippa, nåla, nåla om och sy.

Så här blev resultatet.

Det blev en väldigt färgglad väska där jeansbyxan användes som foder

Fyra ordentliga fickor på insidan.

På den andra väskan fick jeansen sitta på utsidan.

Ingen av väskorna har vare sig knappar eller dragkedja så jag kommer nog inte ta med dem på någon shoppingtur på stan, men när det blir dags att packa ner filt, ficka och en bra bok för att bege sig till Folkparken vet jag två perfekta väskor att packa i.

Inspirationen till väskorna hittade vi på sysidan.se


FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Och DÄR vaknade mitt dåliga samvete... jag har mängder av gamla jeans som allihop ska bli väskor i både lappteknik och annat.

Nån gång...

Jättebra att din morsa verkligen tar tag i det GÖR.

miyala sa...

Det blev ju jättebra, gillar speciellt den översta. Packa på, ett och två... Jag vill oxå ha en väska!

Vonkis sa...

Bloggblad
Det var nog tack vare att de bara var här över påskhelgen som väskorna gjorda blev. Hade vi haft hela sommaren på oss hade vi säkerligen glömt bort dem.

Och vi vet ju aldrig vad som komma ska. Kanske får du ett sy-ryck vad det lider ;-)

miyala
Du får ta med dig lite utnötta jeans när du kommer för att sitta i myshörnet här i lägenheten.