fredag, mars 09, 2012

Befinner mig i en virkbubbla

Välkommen till VirkBloggen

Den senaste tiden ah jag befunnit mig i vad som skulle kunna beskrivas som en virkbubbla. Dagarna i ända virkar jag, framför tv:n, framför datorn. Det går inte fort, de kan jag inte påstå men jag tror att det är just det som gör att det är så skönt att virka. Världen snurrar på, fort fort, men virkningen tar den tid den tar.

Just för tillfället håller jag på att virka en ängel, nummer två i ordningen. Den här dagen har ägnats åt att försöka få till ett par skor till ängeln (måste komma på ett namn till den). Till slut hittade jag ett mönster på ballerinaskor till barn att utgå ifrån och efter diverse justeringar passade de. Mönstret hittade jag hos Virka amigurumi.

Färgen på bandet som går över foten är inte alls så blå. Min ömma moder säger att färgen heter petroleum.

Eventuellt kan det komma en bild på ängeln när hen är klar.

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: