torsdag, februari 23, 2012

Mönstermormor

Välkommen till VirkBloggen

Den senaste tiden har jag virkat en del. Kan hända får ni se något alster h är framöver.

I början av veckan plockade den ömma modern fram handarbetssaker från mormor. Det var både virknålar, stoppnålar, material för att kunna göra en ryamatta, garner och mönster.

Inte mönster i pappersform utan små virkade mönsterbitar. Virkade av mormor.


Några av mönstren är virkade av garn som egentligen bara är en tråd.

Har fått tipset att rama in mönstren. Det skulle nog kunna bli rätt snyggt på en mörk bakgrund.

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Suzan sa...

Vilken skatt! Jag tycker absolut att du ska rama in dem. Det skulle bli jättefint.
*kram*

Vonkis sa...

Suzan
Visst är det. Har nog bestämt mig för att rama in mönstren, men utan att limma dem ifall jag någon gång skulle få för mig att testa något av dem.