måndag, december 05, 2011

Gräddade

Välkommen till GräddningsBloggen


I onsdags smög jag in hos treorna för att lyssna när de övade på sångerna till Luciatåget.

En av låtarna började så här

Vi vill ej bli räddade, räddade, räddade,
nej, vi vill bli gräddade, gräddade, gräddade.
Jag ska bli en gumma,
jag ska bli en gubbe
och jag ska bli en gris


Jag blev så förvånad över vändningen i låten att jag brast ut i skratt, sedan kände jag igen den, den kommer ju från Toffelhjältarna!

När känslan av nostalgin lagt sig började jag dock undra, vad säger Skolverket om det här igentligen? Får barnen sjunga att de vill bli gräddade eller kan de ta skada av det???

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak