måndag, oktober 03, 2011

Med en doft av sommar

Välkommen till SommarBloggen

Plockade med mig lite blommor på väg hem från jobbet idag. Rödklöver, vitklöver, hundkex och en gul liten blomma som jag inte kan namnet på har slagit ut igen. Speciellt rödklövern verkar må bra i det varma höstvädret.

Just nu luktar det i vilket fall ljuvligt här vid datorn av den enda lilla rödklöver jag plockade idag så kanske ska jag ge mig på att plocka några fler imorgon.

Läs mer
SVT SVT Aftonbladet DN

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

5 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Vonkis !

Hur lätt var det inte att få en chans att plita ner några rader till Dig.
Den här reprisvärmen vi fick var härlig.I Torsdags under stavgången höll jag på att svettas "ihjäl" hade ändå lite på mig.Borde tagit av sockorna.Varje Torsdag med Friluftsfrämjandet/Hälsoenheten går vi 10-12 st flest kvinnor 3 män.Hon som leder Katarina Juhlin, har varit mulleledare i många år.
Så hon kan det mesta inom naturen som en vanlig som jag t.ex.inte vet något om.Förrförra gången fick jag lära mig Nagelskivling, en pytteliten svamp som växer i mossa.
Ska plocka rödklöver jag också, fibblorna blommar, maskrosen också,såg det när jag gick från stan till Weda området utmed Stockholmsvägen.Uppför hela vägen.Och vilken trafik sen.

Jag löser Xet via MelXradion o.MelX-vännerna på FB.
Skönt att han hittat radiohuset igen.Eldemannen var på villovägar.

Hoppas allt är bra med Dig.

Jag och några tjejer har ett objekt att samla in alla lösspringande katter så gott det går.Det vimlar av dom i mitt område Geneta-Södertälje.Har matat ungar i tre månader nu.2 av tre ungar omhändertagna till Djurskyddet i Mariefred.

Må så gott.
Kram Mi

Bloggblad sa...

Jag var ute i trädgården och tog in årets sista ros... Rabatterna är så vanskötta att det är ett under att nån enda överlevt.

Vonkis sa...

Vitsippan
Här är det bara fint. Värmen ja, jag har samma tunna jacka som jag haft hela sommaren på mig när jag går till jobbet på morgnarna, och blir rätt varm i den fortfarande. Men snart vänder det nog och vi har rusket över oss.

Bloggblad
Eller så är det därför de överlever, för att de får väx lite som de vill :-D

Elisabet sa...

I torsdags när jag gick genom industriområdet från bussen, såg jag flera blåklockor som stod full blomning, men även rödklöver.

Knepigt att de blommar i oktober, brukar ju vara i mitten på juli. Undra om man ska bli glad eller ledsen.

Glad över de fina blåklockorna - ledsen över att det inte står bra till med klimatet.

Vonkis sa...

Elisabet
Sannerligen. Vi får glädjas över blommorna för den här gången men se till att reda ut det här med miljön.