lördag, september 10, 2011

Logiskt men ologiskt

Välkommen till VinstBloggen

Igår var det tydligen dags att dela ut TV-priset Kristallen igen. De två första åren såg jag faktiskt på galan men med tanke på att det är en gala för att hylla och prisa TV så var det otroligt dålig TV.

En sak har dock slagit mig med gårdagens utdelning. Mästarnas mästare vann priset för Årets program men i kategorin Årets dokusåpa, som programmet också var nominerad till att vinna, blev det pisk då Sveriges mästerkock vann.

Till att börja med, Mästarnas mästare och Sveriges mästerkock, dokusåpa???

Sedan undrar jag hur Mästarnas mästare kan bli Årets program när det inte ens kunde bli Årets dokusåpa? Visst, dokusåpapriset utses av en jury och Årets program röstas fram av tittarna, men borde det inte rimligtvis bli så att de som vinner de olika genrepriserna gjorde upp om att bli Årets program?

Dessutom kan man fundera över varför det här engagerar mig så pass att jag skriver ett blogginlägg om det...

Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet Expressen SVT SVT DN

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anonym sa...

... det engagerade mig så pass lite att jag inte ens läste ditt blogginlägg...
/annie

Vonkis sa...

Anonyma Annie
:-)

Luktärt sa...

Engagerar dig kanske du gör men samtidigt, är det ju bara tankar som du delar med dig av., och tänker gör vi ju lite till mans både på väsentliga och oväsentliga saker

Vonkis sa...

Luktärt
Du har så rätt! Melodikryssare är bra på mycket :-)