måndag, juli 18, 2011

Easy A

Välkommen till FilmBloggen

I lördags såg jag och min ömma moder filmen Easy A. Attan i mattan. Det var länge sedan jag skrattade så mycket åt en film.

Emma Stone spelar Olive, en tjej som inte vill följa med kompisen Rhiannon på en kampingtripp och därför hittar på att hon har en date. Helgen går (Olive tillbringar den med att lyssna på ett gratulationskort) och på måndagen frågar Rih hur det gick. Och helt plötsligt säger Olive att hon hade sex, för första gången, med sin ickedate. Allt hade varit frid och fröjd om inte skolas moraliska väktare Marianne hört hela samtalet och gladeligen sprider ut att Olive är en hora.

Det ena leder till det andra och till slut har Olive hamnat i ett nät av lögner och funderar hur hon ska ta sig ur det.

Avfärda inte Easy A som en tonårsfilm. Visst, den utspelar sig på High school men är roli, rapp och har sina poänger. Har du inte sett filmen? Gör det. Omgående.

Sedan måste jag erkänna att jag är lite kär i Emma Stone. Hon var bra redan i Zombieland men hamnade lite i skymundan i den filmen. Nu ser jag fram mot nästa film hon är med i.

En sak till, låten Olive sjunger i början heter Pocket full of sunshine. Den andra var Amii Stewarts Knock on wood.



Läs mer
Aftonbladet Expressen SvD DN SVT

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: