söndag, juni 12, 2011

Ett foto i timmen 12 juni 2011

Välkommen till FotoBloggen

Det är ju en sån däringa fotodag idag!

Tyvärr kom jag inte ihåg det, vare sig vid midnatt då det blixtrade och stod härliga till, eller vid 6-tiden när jag vaknade av att LillA låg i sängen och pratade.

Det var först klockan nio som det slog mig att det ska fotas varje timme denna dag.

Nu är det som så att de tre första bilderna finns på en annan kamera, så de får ni se senare.


Kl. 09:00
Sitter i soffan med E och morgonmyser.

Kl. 10:00
Blir bjuden på värsta lyxfrukosten som tack för att jag varit barnvakt igår kväll och nu på morgonen. Kan inte påstå att barnvaktandet var speciellt betungande men det behöver vi inte berätta till föräldrarna.

Kl. 11:00
E visar att hon har borstat tänderna.

Kl. 12
Har precis kommit till jobbet. Sitter med målboken och ska skriva en sisådär 15 skriftliga omdömen.

Kl. 13
Hittade en ny smak på kexchokladen i affären. Kan dock inte rekomendera kexchoklad hallon. Väldigt väldigt väldigt söt. Åt inte upp hela.


Kl. 14
Den där lilla pricken till vänster i bild, det är en myra. Vad den har där uppepå väggen att göra begriper jag inte. Likt förbenat springer den fram och tillbaka där uppe.


Kl. 15
Så här ser det ut när jag jobbar. tre fönster öppna santidigt. Eller, för det mesta är det två fönster framme. Ett jag skriver i och ett där jag spelar något program. Just i dag är det The Voice som går vid sidan om.

Läs mer om The Voice
Aftonbladet Västerbottens Folkblad

Kl. 16
Efter morgonens lyxfrukost satt jordgubbssuget kvar, så det blev jordgubbar till lunch också.

Kl. 17
Tar en paus från de skriftliga omdömena. Har ju ett antal elevhäften om Norrköping som ska spiralas så det är bara att sätta igång då.

Kl. 18
Skrivpausen fortsätter. Sorterar papper, då kan det se ut så här. Små högar överallt.

Kl.19
Sitter med omdömena igen. Och tittar så klart på The Voice samtidigt. Det är ett bra program det där.


Kl. 20
Bär in lite böcker i materialrummet. På bilden ser ni en del av vårt so-material. Det kommer från 1979. Uppdaterat och fräscht med andra ord. Men det har ju inte hänt så mycket inom so-området de senaste 30 åren. Framförallt har det inte kommit några nya läroplaner sedan det här materialet kom...


Kl.21
Äntligen på väg hem från jobbet denna söndag. Av någon anledning är det helt svart vid trafiksignalerna. Jag klarade mig hel och ren över vägen ändå.


Klockan 22 tog jag en bild på den Hjärtekatt som jag virkar på. Av någon anledning funkar den inte att lägga ut, bilden alltså. Gör ett nytt försök senare.

Det var EFIT-bilderna för den här gången. Skriv gärna en kommentar.

Här hittar du fler EFIT:are.

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

17 kommentarer:

Hanna sa...

Oj, det må jag säga, ambitiöst att jobba på en söndag!!!

Vonkis sa...

Hanna
Ambitiöst, eller så illa tvunget för att hinna med...

Anna sa...

Den äckliga myran, har kanske ett bo där uppe och hittar inte ingången :D

//Anna

Vonkis sa...

Anna
Ha ha. Ja så skulle det ju kunna vara!

Annika sa...

kikar in på din EFIT

Inna sa...

Spanar in din efit-dag.

Jobbar du övertid eller lägger du din förtroendetid på arbetsplatsen kanske?

Jag är glad att jag är klar med alla mina betyg.

Majsan sa...

Åh, så den finns i hallonsmak också?? Nå, jag föredrar originalet med ljus choklad :) Tur det finns olika smaker som kan passa fler :D

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din efitdag.

Anni sa...

Fattar inte varför Cloetta ska ha så många konstiga smaker på kexchokladen? De fick ju bakläxa på att det inte fanns blåbär i den med blåbärssmak, undrar om det finns några hallon i den där?

TUR att den var sliskigt söt, för jag ser nu din fina viktkurva i högerspalten! Snyggt jobbat!

Tycker allt lite synd om dig som har jobbat hela dagen, även om du lyckades roa dig samtidigt!

Vonkis sa...

Annika
Välkommen in :-)

Inna
Övertid, som jag aldrig kommer att få ut. Men ska jag hinbna klart innan jag slutar så...

Majsan
Det fanns blåbär och banan också. Hallon och choklad brukar ju fungera bra ihop men jag tror att det är bättre med mörk choklad i så fall.

Ariella
Välkommen in :-)

Anni
Tror inte det finns någon "riktig" hallon i den där chokladen. Viktkurvan är lite inaktuell. Har gått upp lite men inte orkat vara duktig och skriva varje vecka på ett tag.

jag tycker rätt synd om mig själv :-)

Nenny sa...

Oj vilken lyxfrukost! Härligt

Micke sa...

Åhå, självaste bloggskriverskan med på bild idag.

Jaaa, om du visste vad bra och speciell den diskborsten är ;)

Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen sa...

Hur KAN man ens lämna en choklad!? ;-) Tror inte jag gjort det någonsin.... Hm..... Fast det finns ju "mindre goda" också.

//En-sån-där-som-gjort-det-för-första-gången-och-tittar-runt-på-andras-EFIT-dagar-och-inspireras

lillamoren sa...

hei
Inne og ser på in efit. Så kjeelig at u måtte jobbe på sønagen. Ble velig nysgjerrig på hjertekatten in! Så fint prosjekt!

Andreas sa...

Jag vet inte om du har förstått att man får betalt för det mervärde som KUNDEN upplever. Med andra ord så bjöds du på frukost för föräldrarnas frihet, inte det reella arbete som du faktiskt utför.

Det finns många exempel på detta. Kungen till exempel. En hel massa folk upplever ett mervärde, vilket gör det lämpligt att ge honom åtalsimmunitet och ett fett apanage. Hur stor hans reella insats är får vi aldrig veta :)

Andreas sa...

Kom på att den principen inte alltid gäller. I så fall skulle lärare tjäna feta pengar och inte arbeta särdeles mycket...

Eller är det så att dagens föräldrar inte ser ett mervärde i skolan och dess anställda?!

Helen sa...

Hmm vad jobbar du med eftersom du jobbar på en söndag?
Vilka söta katter du gör..

Helen