lördag, april 16, 2011

Melodikrysset vecka 15 2011

Välkommen till KryssBloggen

Vad vore en lördag utan en löjlig gruppträff?

Väldigt väldigt tråkig.

Dagens kryssplan är lite förvirrande. Det finns ingen plats för vare sig Py eller Bäckman. För andra veckan i rad! Sedan är det vågrätt 9. Ska det verkligen vara ett bindestreck både mellan ruta fyra och fem och i ruta fem? Frågorna hopar sig...

För ovanlighetens skull vann jag ingenting idag (obs ironi) så jag bryter ihop och kommer igen.

Nuuuu kör vi!

Vilken början. Did I tell you med Jerry Williams. Det var en av mina favoritlåtar när det begav sig. Minns att den var etta på Listan rätt länge. Om jag inte missminner mig bvlev den nedpetad av Eva Dahlgren. Kan ha varit Ängeln i rummet eller Vem tänder stjärnorna som ställde till det. Besviken blev jag i alla fall.

Varje gång du tar av dig skorna så medge att det känns skönt.
Det betyder att apan i dig har än en framgång rönt.
Uh! Fantastiskt!


Det blev ingen Mellolåt förra veckan och idag spelar Eldemannen Upp o hoppa med Frida feat. Headline tar mig för pannan*. Året var 2008 och låten kom till finalen där det blev en tionde och sista plats.

Nu ställde han till det lite Eldemannen. En låt av Carl-Anton. Tur att vi har Aggie i vår löjliga klubb. Hon hade så klart koll på att textraden går Från söder har Stockholm fått färgen. Tack Aggie!

Oasis ja. Bandet med Noel och Liam Gallagher. Det var Noel som skrev det mesta till gruppen. Rätt bra gjorde han det också. En gång i tiden i alla fall.

En sjöman som hanterar detta i sin svett. Då förstår jag varför kommentarerna här i bloggen säger att vägrätt 11 ska vara kol.
--------
Aggie kom till undsättning igen. Låten som spelades heter Eldarevalsen.
--------

Men dra på trissor. En klassisk musikfråga som jag kunde direkt! Eine kleine nachtmusik av Mozart.

Fy Eldemannen. Fy fy fy!
Vilket vad har du förlorat då du spelar Ge mig en spanjor med Babsan? Eller har du sålt din själ till Bert Karlsson??? Jag anade att den här låten skulle komma men hoppades i det längsta att det inte skulle bli så. Känner mig smutsig och besudlad.
Ja just det. Babsan spelas av Lars-Åke Wilhelmsson.

Brudmarsch av Wagner. Det är ju Lohengrin. Två klassiska frågor jag har kunnat idag. Vart ska det här sluta tro?

I Povels lägenhet måste det nog vara lyhört.

Jag vet inte vad det är med Eldemannen idag. han blandar verkligen högt med lågt. Spela fina låtar av Simon and Garfunkel och så förstöra hela grejen med att låta Thorleif förstöra dem. Dansbandsversioner kan verkligen förstöra vilken musik som helst. Garfunkel hette förresten Art i förnamn.

Röda stugor tåga vi förbi.
Glatt kring nejden hörs vår melodi.
Ljusa björkar, sommarhimmel fri
hägnar den jublande färden.
Sången klingar, hör vår muntra låt!
Allt är glädje! Må vi följas åt!
Solen lyser och vår vandringsstråt
dra vi med sång genom världen.


Tredje gången gillt! Marie Lindberg tävlade i Melodifestivalen 2007 med låten Trying to recall och äntligen blev det en bra Mellolåt i dagens melodikryss.

Tack för idag allihopa. Vi ses om en vecka igen.

V 1 Williams
L 4 Skor
V 7 Frida
L 7 Färgen
V12 Noel
V11 Kol
V 8 Eine Kleine
V 9 Lars-Åke
L 1 Wilhelmsson
L 2 Lohengrin
v 6 Lyhört
L 3 Art
L 5 Röda
V10 Marie

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

215 kommentarer:

1 – 200 av 215   Nyare›   Senaste»
Bildtroll sa...

Mystiken tätnar, vad menar gubben Eldeman, han kunde antagligen inte bestämma sig var strecket skulle sitta. God morgon

Vonkis sa...

Bildtroll
God morgon.
Jag tror att Eldemannen jävlas med oss med vilje jag.

Olle B sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Olle B sa...

God morgon!
Idag har vi en lysande sol från en nästan klarblå himmel i Sundsvall.
Ja verkligen mystiskt. Borde ju räckt med strecket som är i rutan.

Vonkis sa...

Olle B
Härligt med sol.
Mystiken med dubbelstrecken tätnar. Undra sa flundran om kryssplanen ser likadan ut i tidningen.

Olle B sa...

Japp!
Åtminstone i Sundsvalls Tidning

Vonkis sa...

Olle B
Hm.
Vi får nog sätta Leig GW Persson på det här.

galgbacke sa...

God morgon

galgbacke sa...

Heter Jens men nu skapat ett konto

Vonkis sa...

Galgbacke Jens
Goder morgon.

galgbacke sa...

Vonkis; har du hittat någon plats för Py ?

Pw sa...

God Morgon Vonkis !!
Från ett tok soligt Juniskär....

Vonkis sa...

Galgbacke
Noppe. Varken för Py eller för Bäckman. Stor besvikelse.

p-w
God morgon!
Solen verkar vara överallt utom ovanför Norrköping idag.

Susanne sa...

Godmorgon!

Vonkis sa...

Susanne
Godmorgon på dig med.

galgbacke sa...

ni som är inloggade med konto, en fråga, måste man uppdatera med F5 hela tiden?

Pw sa...

Vonkis... Japp.. Solen är ju ALLTID uppe efter norrlands kusten..

Olle B sa...

Galgbacke

Vet inte om man måste, men så gör jag iallafall.

Aggie sa...

Godmorgon Vonkis och ni andra..:)....Idag ska vi vinna...)

galgbacke sa...

Ok tack Olle

HOD sa...

God morning alla. Nu är man me' från början. Ska bli kul som vanligt.

Trollet sa...

God morgon!
I Eskilstuna är det 11 grader och mulet. I Hemmets Veckotidning är det inget streck i ruta 5 på V9.

Vonkis sa...

Galgbacke
Jag använder också F5, eller så skriver jag en kommentar :-)

p-w
hmpf

Aggie
Det ska vi sannerligen göra!

Janne i götet sa...

Godmorgon från GBG där solen börjar träda fram ang.galjbacke har det funnits en i GBG vid Carlanderska sjukhuset och jag är med en förening som hetter Gamla Galjkrogs flickor o pojkar.

Olle B sa...

Som sagt. Mystiken tätnar kring strecken.

Vonkis sa...

HOD
God morgon. Härligt att du kan vara med från starten idag.

Trollet
Som sagt. Mystiken tätnar.

HOD sa...

Trollet, använder du inte krysset på datorn? Klicka på länken: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2078&artikel=723047

Bettan sa...

Godmorgon alla glada kryssare!!! Idag sitter jag nere på västkusten, är hos päronen i helgen=)) Grått ute här 7 grader varmt

Vonkis sa...

Janne
Vi har en Galgbacke här med, vid fotbollsparken.

HOD sa...

Vonkis, visst är det!

Vonkis sa...

Bettan
Räknar du västkusten som fram- eller baksida?

Kenny sa...

Godmorgon allihopa kul att återses

galgbacke sa...

Jag bor vid Galgbacken i Bollebygd, därav namnet

Trollet sa...

HOD
Jo men när det såg så konstigt ut var jag tvungen att kolla i tidningen

Kenny sa...

Väskusten är för övrigt framsida

Björn sa...

Morning från Ringarum. Inte så god men ok. 10 grader och gråväder!

HOD sa...

Lotta, var är du?

Vonkis sa...

Kenny
God morgon och tack detsamma.

galgbacke
Där ser man.

Aggie sa...

Kenny har rätt...Västkusten är framsidan..:)

Bettan sa...

Vonkis jag är i paradiset nu=)) Tanumshede är en underbar stad Framsidan alltså

Kenny sa...

Jag har en vild gissning V10 bör bli Elvis

Kenny sa...

Bettan kan man kalla Tanumshede för stad?

Trollet sa...

Eskilstuna...men inte var det jag inte

Olle B sa...

Var det någon som vann??
Inte jag i alla fall

HOD sa...

Williams

Björn sa...

Jerry WILLIAMS

Bettan sa...

williams

Trollet sa...

williams

Vonkis sa...

Kenny
Njaaa.

Björn
Gooood mooooorning.
Vi får hoppas att molnen skingras efter krysset.

HOD
Lotta sätter upp staket idag.

galgbacke sa...

hmmm svår start;)

Aggie sa...

Inte vann man idag heller..:(

Bildtroll sa...

Frågan måste vara felställd, karln heter Fernström????

HOD sa...

Vonkis, varför måste hon göra det just nu?

Björn sa...

Om du blåser lite från norr kanske det klarnar...

Olle B sa...

Eldeman frågade efter artistefternamnet

Aggie sa...

L1 blir nog Cecilia WENNERSTRÖM....

Anonym sa...

bindestrecket ska nog förlängas från mellan rutorna sen ner o brja i rutan neranför

Pw sa...

Skor..

Kenny sa...

L4 skor

Susanne sa...

skor

galgbacke sa...

skor

HOD sa...

Skor

Björn sa...

Skor

Trollet sa...

Skor

Trollet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Janne i götet sa...

Där strecket är i rutan skall troligen vara blankt.

Vonkis sa...

Bildtroll
Många missar av Eldemannen idag...

HOD
Det undrade jag med.

Björn
Jag blåser och blåser.

Olle B sa...

Janne
Du har nog rätt eftersom det inte går att skriva i den rutan.

Susanne sa...

Frisa

Kenny sa...

V7 Frida?

Pw sa...

Frida..

Trollet sa...

Frida

HOD sa...

Tack för hjälpen

Björn sa...

Frida

galgbacke sa...

Frida

Susanne sa...

Ja klart det ska var Frida, blir fel när man skriver lite för fort

Vonkis sa...

Upp o hoppa med Frida feat. Headline.

Kenny sa...

L5 kan vara AIDA

Trollet sa...

?

Vonkis sa...

Aggie, vad är det här???

Susanne sa...

????

galgbacke sa...

noel

Pw sa...

Liam..

Trollet sa...

Liam

Björn sa...

Blur

Kenny sa...

Vad fan va L7?

galgbacke sa...

eller Liam

Vonkis sa...

Björn
Ha ha ha

Anonym sa...

L7, färgen?

Aggie sa...

Från söder har Stockholm fått FÄRGEN...Carl-Antons

Björn sa...

Nej, Noel ska det vara...

Anonym sa...

Det är Noel som skriver och Liam sjunger, säger Susanne i Malmö

Kenny sa...

Tack för färgen anonym och aggie

Trollet sa...

Wikipedida säger Noel. Jag böjer mig

HOD sa...

...eller farväl på L7?

Pw sa...

Vid gissning L7 Fiolen ?? eller..

HOD sa...

Kol

Bildtroll sa...

kol

Aggie sa...

KOL

bardolino sa...

Carl anton skrev "Från söder har stockholm fått FÄRGEN"

Vonkis sa...

Aggie
TACK!

Aggie sa...

Kenny: till din tjänst..::)

Kenny sa...

:o)

HOD sa...

Tack Bardolino!

Vonkis sa...

Vad är det för låt Eldemannen spelar till vågrätt 11?

Pw sa...

Hmmm... Typiskt..

Aggie sa...

Vonkis:.. till din tjänst oxå..:)

Luktärt sa...

Förlåt men var ska det stå Noel hör inte hela tiden.

HOD sa...

Eine-kleine

Trollet sa...

Luktärt
L12 Noel

Trollet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Noel ska stå på V 12

Olle B sa...

EINE-KLEINE

Björn sa...

Eine Kleine Nachtsmusik

Kenny sa...

@luktärt på V12 skall det stå NOEL

Aggie sa...

Eine kleine

Trollet sa...

V12 förstås

Olle B sa...

Melodikrysset nr: 15 2011

HALVTID

VÅGRÄTT
V1/ WILLIAMS
V6/
V7/ FRIDA
V8/ EINE-KLEINE
V9/
V10/
V11/ KOL
V12/ NOEL

LODRÄTT
L1/
L2/
L3/
L4/ SKOR
L5/
L7/ FÄRGEN

HOD sa...

V9 Lars-Åke?

Pw sa...

Vild gissning igen.. V9 Lars-Åke..??
Och tack Bardolino..

Anonym sa...

V9 LArs-Åke
L1 Wilhelmsson? säger Susanne i Malmö

Aggie sa...

Vonkis: Eldarevalsen var det för L11....altså KOL

Vonkis sa...

Anonyma Susanne i Malmö
Har vi otur får vi alltså lyssna på Ge mig en spanjor som han tävlade med i årets melodifestival...

Vonkis sa...

Aggie
Vad du kan grejer!

HOD sa...

Den här formen av krysslösning är verkligen kul. Det ger det hela en helt ny dimension. Både kunskaps- och snabbhetsträning, och dessutom trevlig gruppsamvaro. Vonkis, vet du hur många vi är?

Aggie sa...

Vonkis:...ja man är ju ingen duvunge....*skratt*

Anonym sa...

Vonkis: Ja då har vi riktig otur, säger Susanne i Malmö. Vill även passa på att säga tack till er alla när hjälp behövs hos Eldemannen.

Trollet sa...

nu kommer det...

Vonkis sa...

HOD
Har ingen aning. Det är en hel del som kommer hit direkt och så är det en hög som kommer hit genom att googla på melodikrysset.

bardolino sa...

bra gissning p-w och susanne

HOD sa...

Lars-Åke / Wilhelmsson

Trollet sa...

ha ha ni hade rätt

Susanne sa...

Lars-Åke Wilhelmson

Luktärt sa...

Ja då hade du rätt anonym

galgbacke sa...

ja det var Babsan

bardolino sa...

Tyvärr Vonkis....

Susanne sa...

2 s ska det var i efternamnet

Vonkis sa...

Känner mig besudlad.

Kenny sa...

@Susanne det skall vara 2 L också ;)

Anonym sa...

Stackars Vonkis, säger Susanne i Malmö

Bettan sa...

vonkis..jag googlade på melodikrysset och hittade hit på det viset=)) Ibörjan va jag anonym men efter ett par gånger öppnade jag kontot

HOD sa...

lohengrin

Aggie sa...

Lohengrin....tror jag

galgbacke sa...

lohengrin

Kenny sa...

L2 Lohengrin

Anonym sa...

V2 Lohengrin

Pw sa...

Tack snälla Hod...

Janne i götet sa...

lohengrin

Vonkis sa...

Bettan
Kul :-) Det är roligt att vi blivit en del kryssare som träffas här. Från början var det Aggie och jag, sedan har det blivit fler och fler men exakt hur många vet jag som sagt var inte.

Anonym sa...

V10 Marie? säger Susanne i Malmö

Anonym sa...

Kenny var får du in 2 st L nån stans?

HOD sa...

Lyhört

Pw sa...

Lyhört..

Bildtroll sa...

Lyhört??

Anonym sa...

lyhörd

Olle B sa...

Eller så är våningstypen LYHÖRD

HOD sa...

V10 Marie?

Kenny sa...

Anonym 10:40 hur många L har du i wiLheLmsson

galgbacke sa...

L5 alan ALDA ?

HOD sa...

L3 Art?

Anonym sa...

L3 Art Garfunkel? säger Susanne i Malmö

Trollet sa...

Ang antalet som kommenterar kan jag berätta att vi är 16 st men det är nog fler som gör som jag de första veckorna, bara följer kommentarsflödet.

Anonym sa...

Det var en sång det. Inte konstigt att den inte var Ramels mest spelade. =)

Anonym sa...

HOD Vi gissar samma haha säger Susanne i Malmö

Anonym sa...

God morgon!
Jag följer med från Sandefjord i Norge. Mycket trevligt med lite "löjl" på lördagsmorgonen!

HOD sa...

Art, vad var det jag sa...

galgbacke sa...

ART Garfunkel

Olle B sa...

Ja då blev det LYHÖRT och ART

Anonym sa...

art och då blev det lyhört

Anonym sa...

Jag älskar din sida Vonkis! Här kan man ALLTID hitta rätt svar!!

Kenny sa...

Gissar på AIDA på L5 och MARIE på V10

Luktärt sa...

L 3 Art

Anonym sa...

Tönt Kenny

Anonym sa...

10 marie och 5 lida

Trollet sa...

Ang antal, vi kan lägga till ytterliggare två, alltså 18 st.

Anonym sa...

Jag är här varje lördag, fast jag brukar inte säga så mycket

Kenny sa...

Anonym 10:45 Tack ;)

HOD sa...

Röda

Pw sa...

Röda

Bettan sa...

röda

Olle B sa...

RÖDA stugor tåga vi förbi

Anonym sa...

L5
blir röda och inte alda

Susanne sa...

Röda stugor......

Aggie sa...

RÖDA stugor tåga vi förbi

Anonym sa...

Röda stugor tågar vi förbi

Pw sa...

Marie...

Björn sa...

Marie Lindberg

Olle B sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vonkis sa...

Anonyma
Men vad roligt att höra att ni gillar de här inläggen. Då gör det inte att solen håller sig borta idag.

bardolino sa...

Marie Lindberg

Kenny sa...

Tack för i dag tvättstugan ropar på mig

Björn sa...

Trying to recall

Anonym sa...

Tack för L7 och tack för idag :-)

Trollet sa...

Tack Björn, för efternamnet

Olle B sa...

Melodikrysset nr: 15 2011

VÅGRÄTT
V1/ WILLIAMS
V6/ LYHÖRT
V7/ FRIDA
V8/ EINE-KLEINE
V9/ LARS-ÅKE
V10/ MARIE
V11/ KOL
V12/ NOEL

LODRÄTT
L1/ WILHELMSSON
L2/ LOHENGRIN
L3/ ART
L4/ SKOR
L5/ MARIE
L7/ FÄRGEN

Klart för idag.
Nu skall jag byta till sommardäck på bilen.
Påsk nästa helg.
Är ni med allihop då.

Aggie sa...

Tack för idag Vonkis och alla ni andra. Ha en underbar vecka....KRAM!

Anonym sa...

OLLE Tyvärr kan jag bara vara här varannan lördag pga arbete men tack alla för idag säger Susanne i Malmö

Susanne sa...

Tack för idag, alltid lika trevligt att vara här. Ses nästa lördag. Trevlig helg!

Pw sa...

Tack för i dag till er alla...

Bettan sa...

Tack för idag. Nu ska jag in i duschen kl 16 ska vi ha 70 årskalas här nere...Nästa helg jobbar jag så då är jag inte med och kryssar...Ses om 2 veckor

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 215   Nyare› Senaste»