måndag, april 25, 2011

EFIT 25 april 2011

Välkommen till FotoBloggen

Attan i mattan, jag kom ihåg att det är en EFIT-dag idag!

Kl. 07. Rätt nyvaken. Luggen verkar ska ha en fantastisk dag idag (den har stått så där hela dagen, omöjligt att göra något åt när den är på det humöret).

Kl. 08. Dags att plocka bort de åtta mormorsrutorna jag monterade upp innan jag la mig igår.

Kl. 09. Mamma syr kuddfodral till soffan. Det där mörkbruna i det övre vänstra hörnet, det är sofftyget.

Kl. 10. Pappa har slitit blicken från tidningen om Andra världskriget för att se vad Tabatha hittar på i dagens frisörsalong.

Kl. 11. Nu händer det grejer. Jag har börjat att sy ihop några av de sjuttiosju mormorsrutorna som ska bli en filt.

Kl. 12. Mamma syr också. Nu har hon övergått till att sy för hand, med en böjd nål. Jag är imponerad.

Kl. 13. Vi har tagit oss ner på stan och tänker äta lunch på Skafferiet. Min ädelost- och broccolipaj var tyvärr en besvikelse. Den smakade mest äggstanning.

Kl. 14. Vi och några andra (trodde det skulle vara fler där) deltog i manifestationen Påskuppropet mot utförsäkringarna.

Kl. 15. Vi har tagit oss till Färgargården. Det blev en liten fika och en del prat. Vi var uppenbarligen inte de enda som uppskattade det härliga vädret, det var fullt av folk som lapade sol efter hela vägen till cafét.

Kl. 16. Kort paus på vägen hem. A, gul bil!

Kl. 17. Som sagt, det händer grejer. Första randen av filten är klar. Den ska bli 7x11 rutor stor. Det där är alltså hur bred filten kommer att bli. Mamma envisas med att jag gör ett överkast, inte en filt.

Kl.18. Ska börja riva morötter. Det vankas morotskaka.

Kl. 19. Tittar till morotskakan som står i ugnen, där får den stå en liten stund till.

Kl. 20. Har bakat morotskaka och ätit middag (köttfärssås och makaroner). Nu sk det monteras fler mormorsrutor så filten blir klar någon gång.

Kl. 21. Morotskakan är klar! Om jag får säga det själv så blev den väldigt god.

Det där får bli dagens sista bild. Andra EFIT:are från idag hittar du här.

Läs mer om Påskuppropet
Sydsvenskan Sydöstran Handikappförbundet Expressen Expressen Aftonbladet Aftonbladet DN SvD SVT Dagen Kyrkans tidning Örnsköldsviks Allehanda ÖA

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Annika sa...

kikar in på din EFITdag, cool filt du gör, det gäller att du har virkat alla rutorna exakt lika, det är en konst i sig, iaf för mig som inte kan virka :-)

Therese Skoogh sa...

Jösses, nu blev jag sugen på fika, paj och morotskaka.. Härlig EFIT-dag!

Mvh Therese

Rebecka sa...

Åh, vilken skön dag med handarbete och utflykt! Morotskakan ser mumsig ut. :)