söndag, november 07, 2010

Di Leva + Depeche Mode

Välkommen till CoverBloggen

Jag älskar Depeche Mode och länge gillade jag Thomas Di Leva, speciellt där runt Vi har bara varandra, Everyone is Jesus och Miraklet. Med det i åtanke skulle det inte vara allt för långt borta att jag skulle gilla att Di Leva har gjort en cover på Depeche's Personal Jesus.

Det börjar rätt bra. Jag gillar verkligen det instrumentala arrangemanget, sitter och gungar med. Men så kommer Di Leva in på sången och det hela faller platt så platt.

Och jag blir så besviken.

För i vanliga fall gillar jag ju hans röst men den fungerar verkligen inte till Personal Jesus.

Desto roligare har det varit att lyssna på när deltagarna i Så mycket bättre har tolkat Di Levas låtar.

Tyvärr finns det inget bra klipp av Di Levas version på youtube men kolla upp låten på Spotify om du har den.

Berghagen - Vi har bara varandra
September - Vem ska jag tro på?
Plura - Miraklet
Petter - Dansa din djävul


Vi har bara varandra
Everyone is Jesus
Miraklet
Personal Jesus

Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen Expressen Expressen DT GP

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: