måndag, oktober 25, 2010

Mörsi båokåo

Välkommen till PrisBloggen


Den förvånade pappan har hedrat mig med en utmärkelse. Som han skriver i sin blogg, det ä rinte många politiska åsikter vi delar. Men vad gör väl det när människan gillar Depeche Mode? Inget alls. Och tänk så tråkigt livet hade varit om alla hade tyckt likadant.

Så, tack så mycket för utmärkelsen DFP.

När man tagit emot awarden ska man:
♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den (check)
♦ tacka och länka till den som nominerade dig (check)
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

Sju bloggar. Hm, jag läser ju en ohyggligt massa bloggar, det får bli lite av varje här då.

Andelieb: Skriver om livet som arbetande (och arbetssökande) småbarnsmamma med tillökning på väg.

Evas blogg: Skriver om sommarlivet på landet och vinterlivet i stan och så får vi ta del av underbara bilder på härliga Evas konst.

Bloggblad: Finurlig Sörpingsbo som snickrar ihop härliga texter både med och utan toner.

Stribergs station: "Ditt och datt från 2:a klassens väntsal". Undrar du vad hundarna Gaia och Poppan har haft för sig senaste tiden? Eller, du vill kanske prova på att laga asiatisk mat? Då är det här bloggen för dig.

Kludd: Fotograferande Ö-viking som flänger halva Norrland runt, och mer därtill tror jag.

Channal: En blogg som blandar mode med fantastiska bilder tagna av Anna själv. Inläggen kan handla om vad som hände i helgen, hur det har varit på jobbet, tidningsomslag eller musik.

Cessi stickar: Väldigt bra om du vill få lite inspiration att börja sticka. Eller om du (som jag) inte kan sticka men fascineras av de som kan.

Sju intressanta saker om mig själv.
Jaa du. Det finns nog inte så många intressanta saker som jag vill dela med mig av, se det kan komma att bli en upprepning av sånt jag skrivit tidigare. Det får ni stå ut med helt enkelt.

När jag var liten och tappade något blev jag alltid lite rädd att jag hade råkat svälja saken och inte kom ihåg det. Vi pratar inte bara legobitar här utan även nycklar, böcker etc.

Jag gillar att klappa mina vänner på rumpan när vi kramas.

Om det inte finns några kraftord att ta till hittar jag mer än gärna på egna. Urinhög, käsekuche och rövenschnitzel är några exempel.

Egna små ordspråk komponeras också gärna av denna bloggerska. Använd gärna som vishetsord som "Att gråta i rymden är som att ha tio myror i kylskåpet" eller varför inte "Fis inte i medvind".

Åt min första surströmming, utanför mammas mage, när jag gick i ettan och ääälskade det.

Är dödligt rädd för spindlar. Om det kommer en spindel på golvet slänger jag en stor bok över den och boken får ligga kvar tills någon kommer och hälsa på. Jag vågar inte ta bort boken för tänk om spindeln lever kvar där under och planerar värsta hämnden! Hårsprayen i badrummet används inte till mitt hår, den används till att spraya på spindlar det inte går att slänga böcker på.

När jag var liten kallades jag för Emil. Gissa varför.

Jahapp, det var sju saker om mig det.

Klicka nu på länkarna och spana in några av de bloggar jag läser.

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Channal sa...

Oj! Tack! vad glad jag blir som får ett bloggpris av dig =) Kram Anna

Channal sa...

Du har en spännande blogg du med! Kram igen!

Bloggblad sa...

Åh, vad du är gullig! Tack snälla. Jag har läst din blogg sedan jag började blogga, tror jag. Känns så länge sen.
Jag bloggar väldigt lite nuförtiden och ser på statistiken att det bara är en fjärdedel så många som läser hos mig mot för ett par år sen... Alla verkar bara ha tid för FB.

Andelieb sa...

Tack och bock. Nu har jag förvaltat denna ära efter bästa förmåga.
Puss å kram å nyp i rumpan ;-)

Anonym sa...

Hej hej!
Snart fàr jag besök. Jag undrar just av vem;)! Skulle vilja veta vilken tid du kommer och om det är möjligt för dig att köpa med dig lite saker?!

Längtar!!!

/Kramar Miyala

Vonkis sa...

Channal
det var så lite så, skickar en räkning sedan ;-)

Bloggblad
Ja, din blogg hör helt klart till dem jag läst längst. Och det gör ju inget att det lir långt mellan inläggen bara det kommer något ibland :-)

Andelieb
He he

Anonyma Miyala
Sakerna är inköpta. Liti förvånad över att det inte skulle vara något tantsnusk den här gången dock...