lördag, oktober 30, 2010

Melodikrysset vecka 43 2010

Välkommen till KryssBloggen

Så var det lördag igen då men det här är ju ingen vanlig lördag. Det är ju resa-till-Schweiz-lördag! Men misströsta icke kära löjlisar, jag hinner kryssa innan det är dags att resa iväg.

Ska ta och våga mig på en gissning så här på morgonkvisten. Jag tror att lodrätt ett ska vara Py Bäckma (utan n på slutet alltså).

Ingen vinst idag heller...

Han börjar bra idag Eldemannen med Caroline af Ugglas underbara Snälla snälla från Melodifestivalen 2009.

Mmm, My way går inte av för hackor den heller. Frank Sinatra sjunger ju den fantastiskt bra men jag gillar även versionen med Robbie Williams snäppet bättre.
--------
Är det inte lite tragiskt att vi numera pratar om Paul Anka som Anna Ankas man?
--------

Och så förstörde Eldemannen min gissning att lodrätt ett skulle vara Py Bäckma, det håller ju inte eftersom han spelade Alla fåglar kommit ren till vågrätt sju.

Suckade djupt när det var en opera som Eldemannen fråga efter. Men så var det ju på just lodrätt ett svaret skulle in och då kan det ju inte vara mycket annat än La bohème. En opera som jag kunde namnet på, kors i taket.

I söndags var det ju två månader kvar till julafton, så det är ju inte helt fel att spela en julringlek.

Jungfru, jungfru, jungfru, jungfru skär
här är karusellen,
som ska gå till kvällen.
Tio för de stora och fem för de små.
Skynda på, skynda på,
nu ska karusellen gå.
För ha, ha, ha,
nu går det så bra,
för Andersson och Pettersson och Lundström och ja'
För ha, ha, ha,
nu går det så bra,
för Andersson och Pettersson och Lundström och ja


Ger mig på en gissning igen. Tror att lodrätt 12 ska vara G-son.

Hmmh. I januari spelade Eldemannen också en låt med Nordman från skivan Korsväg. Undrar om det inte var samma låt, Mitt i en korsväg hans spelade då också...

Vet inte vad filmen heter som melodin till vågrätt sex men den där som förhoppningsvis ska dyka upp en dag ska enligt mina löjliga medkryssare vara prinsen.
--------
Kommer tydligen från Snövit.
--------

Och så var det ju Jim Reeves som sjöng Adios Amigo adios my friend.

I just called to say I love you
I just called to say how much I care
I just called to say I love you
And I mean it from the bottom of my heart


Den där visan av Povel Ramel var Köp inte en zebra.

I can't belive sjöng Joss Stone tillsammans med Dean Martin. Martin och Sinatra i samma kryss. Inte illa pinkat.

Men att det ska vara så jägarns svårt för mig att gissa rätt. Melodin som Eldemannen spelade var Brusa högre lilla å av Björn J:son Lindh...

Vet inte vad det var för melodi som Eldemannen spelade till lodrätt 11 men en rockmusikal som spelas just nu är ju We will rock you, så jag skriver in we på L11.

Det var dagens kryss det.

Tack för idag allihopa, vi ses nästa vecka igen.

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

211 kommentarer:

1 – 200 av 211   Nyare›   Senaste»
Bildtroll sa...

God morgon, lite tidig idag? :-)
Resfeber?

Vonkis sa...

Bildtroll
Resfeber?
Jaaag?

Bildtroll sa...

Fortsätt att packa nu, så talar vi inte mer om det :-))
Trevlig resa.

Vonkis sa...

Bildtroll
Får väl säga Filen dank då :-D

Jesper Karlqvist sa...

God förmiddag från ett grått och tråkigt Limhamn. Idag blir det, efter kryssandet, besök hos föräldrarna för vinterdäckbyte och besök hos min gamla farmor för allmän glädjande.

Vonkis sa...

Jesper
Inget glädjande till föräldrarna då?

Jesper Karlqvist sa...

Jo, morsan får mitt företags ekonomiska papper också. Så det är väl glädjande för henne antar jag :)

Vonkis sa...

Jesper
Du är verkligen en god son.

Vonkis sa...

Jesper
Och sonson.

Jesper Karlqvist sa...

Och veckans Spotify-spellista för Melodikrysset finns här.

Vonkis sa...

Ju mer vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans. Ju mer vi är tillsammans ju gladare vi blir!

Lotta sa...

Haalloo från ett trist Malmö, huvudet värker och himmelen är grå :-(

Jesper Karlqvist sa...

Som på din blogg! :)

Jesper Karlqvist sa...

God förmiddag Lotta! Ja, himlen över Limhamn lyser också med sin gråaste aura idag.

Vonkis sa...

Lotta
Hade du kräftskiva igår igen?

Jesper
Sannerligen!

Lotta sa...

Om det bara hade varit så:-) Men ikväll är det tjejkväll och säkert en del dricka!!

Marie sa...

Godmörning! Grått, trist och blötsnö i Hammarstrand i dag, tur man får vara inne å kryzza :0)

Vonkis sa...

Lotta
Fullt ös medvetslös!

Vonkis sa...

Marie
Det är sannerligen tur det.

Nu får vi se om vi hade alla rätt förra lördagen.

Lotta sa...

var ligger hammarstrand, bara så jag vet var jag INTE ska åka!!!! SNÖ!!!!

Eva sa...

Godmorgon, mulet och grått i Härnösand. Trött efter en TACOkväll, men nu har jag semester en vecka - så då hinner jag kanske vila upp mig ? -

Vonkis sa...

Lotta
Fast kyla (snö) kan vara rätt bra mot huvudvärk.

Marie sa...

Hammarstrand ligger väldigt centralt Lotta, mitt imellan Östersund och Sundsvall :-)

Vonkis sa...

Eva
Visst är det härligt med en veckas ledigt så här under hösten! Taco, det är nog snart vår nya nationalrätt. Inte för att jag vet vilken rätt som är det nu. National alltså...

Aggie sa...

Godmorgon från ett varmt och gott Skene..:)

Lotta sa...

Haha vad bra var ligger hammarstrand då??;-)

Lotta sa...

Haha vad bra var ligger hammarstrand då??;-)

Vonkis sa...

Marie
Och det är rätt fint där, om jag inte missminner mig.

Jesper Karlqvist sa...

Ingen vinst denna gången heller :(

Vonkis sa...

Aggie
Guten murgen!

Vonkis sa...

Någon som vann idag?

Y sa...

Aber ha en schöön semester

HS sa...

AF

Lotta sa...

af

Jesper Karlqvist sa...

Caroline AF Ugglas

Eva sa...

AF

Aggie sa...

Ingen vinst idag heller..:(

Eva sa...

missade prisutdelningen... men jag vann säkert inget

Göran sa...

Good mooorning!
Hemma en sväng så idag ska jag vara med..:)

1 deci snö å vackert!

Vonkis sa...

Y
Ska göra mitt bästa :-)

Aggie
Vi får nog ringa eldemannen snart och fråga varför han bojkottar oss.

Eva
Men vi kan hålla tummarna en stund till.

Göra
Oj, en decimeter!

Jesper Karlqvist sa...

MY WAY med Frank SINATRA

HS sa...

my way
sINATRA

Pelle sa...

My way, Frank SINATRA?

Göran sa...

My way å sinatra må de väl va

Janne sa...

Sinatra

Lotta sa...

MY Way Sinatra

Bildtroll sa...

AF, är det en del av ett namn, jag trodde det var en titel......

T-Bone sa...

My way - Sid Vicious :-)

Aggie sa...

Vonkis: ja nåt fuffens är det allt..:)

Göran sa...

Ja Vonkis, körde hem inatt, skapligt över fjällen, men ju närmare Ångermanlandsgränsen jag kom så ökade snötäcket, vackert!!

Vi har valt en vacker planet att bo på.:)

Jesper Karlqvist sa...

Pappas favoritlåt att sjunga karaoke på. Frankies version, alltså.

Lotta sa...

Snön får ni gärna behålla vi här nere på Rivieran vill inte ha den;-)

Jesper Karlqvist sa...

Alla fåglar KOMMIT re'n.

Vonkis sa...

T-Bone
He he

Göran
Det har vi sannerligen gjort.

Eva sa...

FAst vid ångermanlandskusten regnar det tyvärr :-(

Lotta sa...

Alla fåglar kommit ren

Vonkis sa...

Aggie
Ja, vad ska det annars bero på?

Jesper Karlqvist sa...

LA BOHEME

Göran sa...

Men Lotta Du har inte upplevt en riktig vinter, men snöslöjor i träden knarr under skorna och tänk, när det är riktigt kallt ute och man står å pratar med någon, då fryser orden, så går man ut på våren när det tinar då är det ett himla liv ute.:)

Marie sa...

Noll koll på operor - tack Jesper!

Lotta sa...

Du e för rolig Göran!!!:--)

Jesper Karlqvist sa...

Det var inte så svårt att gissa det när man visste var det skulle stå i krysset. Jag har inte koll på vilket stycke ur operan.

Har aldrig hört den heller. Är inte så mycket för opera.

Pelle sa...

V1: Lindström?

Jesper Karlqvist sa...

Andersson och PETTERSSON och LJUNGSTRÖM och jag.

HS sa...

Pettersson
Lundström

Lotta sa...

Andersson & Pettersson & Lundström o jag

Vonkis sa...

Gissar att L12ska vara G-son

Pelle sa...

LUndström blev det

Marie sa...

Pettersson å Lundström

Jesper Karlqvist sa...

Förlåt Lundström, inte Ljungström.

Vonkis sa...

Bart skulle det anda efternamnet in?

Janne sa...

Pettersson och lundström

T-Bone sa...

LUndström
Pettersson

Anonym sa...

Andersson, Pettersson, Lundström och jag

Jesper Karlqvist sa...

Vonkis: jag tror du har rätt med G-son.

HS sa...

Nordman

Marie sa...

nordman

Lotta sa...

Nordman

Jesper Karlqvist sa...

NORDMAN

Eva sa...

nordman

Göran sa...

Nu missade jag näst sista och sista frågan och vart de skulle va dotra var pratsjuk
So help me.:)

Lotta sa...

Varför skulle man ha lila på sig i onsdags? Vonkis

T-Bone sa...

Vonkis: Vågrätt högst upp längs ned på pettersson och lundsröm och jag.

Pelle sa...

V6: Granada?

Lotta sa...

V1 Lundström, V14 Pettersson, L2 Nordman

Eva sa...

v1 lundström
v14 lundström
l2 nordman

Janne sa...

Prinsen

Eva sa...

prinsen

Pelle sa...

AJ, Aj - helt fel. prinsen blev det

Eva sa...

prinsen

Lotta sa...

V14 är inte också Lundström EVA ;-)

Göran sa...

Tack Lotta och Tack Eva, fast Nu hakade du väl upp dig på lundström.:)

Jesper Karlqvist sa...

Vilken prins?

Lotta sa...

Var ska PRINSEN in ? Missade den

T-Bone sa...

brunnen? Nu var jag lost...

T-Bone sa...

Ah! V6

Vonkis sa...

Göran
Släktingar och annat löst folk låser man in i andra rum när det är dags för Melodikrysset!

Lotta
För att uppmärksamma situationen för HBT-personer.


Vad heter filmen som musiken kom ifrån?

Pelle sa...

L4: Georg RIEDEL?

Lotta sa...

Vad betyder HBT?

Vonkis sa...

Homo- bi- och transsexuell

Lotta sa...

OK vad bra;-) Tack Vonkis

Pelle sa...

Jesper: Snövits prins

Vonkis sa...

Visst ska det väl vara Jim Reeves?

Eva sa...

nu skrattad jag åt mig själv så jag missade frågan... vart ska detta in? och vad är det?

Göran sa...

Jim reeves

Anonym sa...

Jim REEVES

Aggie sa...

Yes Jim Reeves..:)

Pelle sa...

Fel igen - REEVES - nu slutar jag gissa

Marie sa...

Jim Reeves

Göran sa...

Kan det bli sky på 8an?

Göran sa...

Kan det bli sky på 8an?

T-Bone sa...

SAY

HS sa...

say

Jesper Karlqvist sa...

I just called to SAY I love you

Lotta sa...

I just called to SAY I love you

Göran sa...

Va tjatig jag är

Vonkis sa...

Jag gissar fortfarande på G-son på L12.

Jesper Karlqvist sa...

I just called to SAY I love you

Göran sa...

Här ska man försöka gissa när bara en bokstav fattas och så gissar man fel.:)

Eva sa...

jag har bara REGN hos mig på v9??? ;-)

Jesper Karlqvist sa...

Har nu i sann Melodikryss-anda lagt upp en finsk version av "I just called to say I love you" i min Spotify-lista för denna veckan.

Bildtroll sa...

Är det G-son Lind du menar vonkis?

Bildtroll sa...

Är det G-son Lind du menar vonkis?

Göran sa...

Ja Eva du sa att det var regn hos dig.:)

Pelle sa...

Kan inte hålla mig
V9: Måste väl ändå bli KERN, Jerome Kern

Vonkis sa...

Jag gissar fortfarande på G-son på L12.

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Vonkis sa...

Jag gissar fortfarande på G-son på L12.

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Janne sa...

Köp inte en zebra

Bildtroll sa...

Är det G-son Lind du menar vonkis?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Janne sa...

Köp inte en zebra

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Vonkis sa...

Pelle
Skulle det nog kunna bli.

Jesper Karlqvist sa...

Tack Janne!

Anonym sa...

jo lätt och det man int ekan kan ju ni alla duktisar på denna sida är det fusk?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Pelle sa...

Kan inte hålla mig.
V9: Måste väl ändå bli KERN, Jrome Kern?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Lotta sa...

Har inte krysset varit ovanligt lätt idag?

Eva sa...

nej Lotta SÅ lätt var det väl ändå inte ;-))

Göran sa...

Jo Lotta
Jo Lotta
Jo Lotta
Jo Lotta
Jo Lotta

Vonkis sa...

Anonym
Fusk? Inte det minsta.

Anonym sa...

Någon som kan lodrätt 13?

Anonym sa...

Någon som kan lodrätt 13?

Lotta sa...

Märkte ni att min data hakat upp sig eller?!!! :-) hahahaha

Vonkis sa...

Hmm, blogger verkar ha hängt upp sig idag.

Anonym sa...

dean martin V 9

HS sa...

DEAN

Anonym sa...

Vonkis du menar Thomas G-Son...
//Lena

Anonym sa...

Dean (Martin) va..?

Janne sa...

!3 en köp inte en zebra

Anonym sa...

L 13 Köp inte EN zebra

Jesper Karlqvist sa...

Ja DEAN Martin

Vonkis sa...

Anonyma Lena
Jupp.

Marie sa...

J-son

Eva sa...

G-SON

Göran sa...

Björn Json Lind

Anonym sa...

J-SSON

Anonym sa...

Björn J:SON Lind

Pelle sa...

Björn J:SON Lind?

Marie sa...

Brusa högre lilla å - Björn J:son Lind

Anonym sa...

j:son

Pelle sa...

Sorry Vonkis, J:SON

Jesper Karlqvist sa...

Brus högre lilla å med Björn J:SON Lindh

Eva sa...

J-son? G-son ?Vad heter karln?

Vonkis sa...

Asch
G:son eller J:son spelar väl ingen roll.

Säger som Niemi
You say potatoe, I say fuck U

;-)

Janne sa...

Tack för idag idag blir det fotboll på Heden i gbg och gamla Ullevi

Anonym sa...

lodrätt 13 skall vara EN zebra

Göran sa...

Bara en kvar å gissa på då
Ge på L11, nångång ska man gissa rätt.:)

Brusa högre lilla å är rätt behaglig

Lotta sa...

Vad var L13? hade en skrattattack just då???

Anonym sa...

Lotta:
har inte krysset varit ovanligt enkelt idag...?

Göran sa...

Eller har 11an varit redan.:)

Lotta sa...

hahahahahahahah;-D

Anonym sa...

We

T-Bone sa...

WE? Tack för idag! Kul detta! :-) /T

Vonkis sa...

Eva
Det ska vara J:son.

Göran
L 11 är just nu.

Eva sa...

Vad var detta?

Vonkis sa...

Vad heter melodin? Det var väl inte We will rock you???

Jesper Karlqvist sa...

Vilken låt från "WE will rock you" var det?

Eva sa...

Nu blir det löragsnöje - STÄDA! Hurra! ha en trevlig helg och tack för idag.

Anonym sa...

Jag kan inte lodrätt 12?

Lotta sa...

Detta var en av de roligaste kryssen det var ju ganska lätt eller det missade ni kanske;-D hahahahah

Anonym sa...

Jag kan inte lodrätt 12?

Anonym sa...

Jag kan inte lodrätt 12?

Vonkis sa...

Eva
Mycket nöje!

Jesper Karlqvist sa...

Tack för idag!

Lotta sa...

Tack från malmö, nu ska jag och handla ett par nya stövlar som min dotter ska betala till mig:-) Kramis

Anonym sa...

Anonym.. 12 är J-son

Göran sa...

Tack Vonkis
Jag är lite slut i luvan idag, kom hem 4 inatt så lite fölåtligt kanske

Vonkis sa...

Anonym
Lodrätt 12 ska vara J:son.

Marie sa...

Jaha, slut på det roliga :-( Nu är det nog bara att klä på sig och ge sig ut i skogen med vovvarna i snögloppet.

Ha en bra helg och tack alla för hjälpen i dag!

Vonkis sa...

Göran
Du är förlåten.
Själv har jag inget att skylla mina ständiga felgissninar på...

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 211   Nyare› Senaste»