söndag, oktober 31, 2010

Framme

Välkommen till FörkylningsReseBloggen

Jopp, jag överlevde resan men det var med nöd och näppe.

Eller, ja, själva resan gick bra, faktiskt var jag inte nervös en endaste gång innan eller på flygplanet. Jag läste lite True Blood och lyssnade pü Mammas nya kille på iPoden. Det vartill och med så bra att jag somnade.

Men.

När planet började gå ner för landning vaknade jag av att det gjorde ont, väldigt ont, i öronen. Började att frenetiskt tugga tuggummi och suga på halstabletter men det hjälpte inte.

Locket har fortfarande inte släppt helt och hållet och när jag jäspar knastrar det lite i ena örat.

Vem vet, det kanske släpper lagomt till att jag ska resa hem igen...

Fast å andra sidan, vad gör lite värk och lock i öronen så länge inte planet kraschar...


FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt!
Testa att ta nässpray innan du åker hem. Det är lite avsvällande och minskar trycket i öronen.

Elisabeth

Evas blogg sa...

Hoppas att du får en trevlig semester och att locket för öronen försvinner!

Viktigpettern sa...

Köp POSTAFEN tabletter på apoteket, ta två en halv timme innan så känner du inget! Jag hade alltid sånna hemma eftersom det även tar bort illamåendet när man är gravid. Åksjuketabletter.

Glömde det själv när jag åkte till Portugal å ditresan trodde jag, jag skulle dör av smärta. Det bästa me de va, precis som du skriver, att jag tänkte inte på landningen alls, mitt fokus va att inte gråta å inte hur landningen skulle gå..:-P Usch för å flyga! Men man måste ju om man e resegalning som jag..:-D

Vonkis sa...

Anonyma Elisabeth
Förhoppningsvis sà har förkylningen gàtt över tills att jag ska éka hem igen. Annars fér jag kanske införskaffa lite nässpray.

Eva
Ska göra mitt bästa, det har börjat rätt bra i alla fall. Fàr se när jag hinner ladda upp bilderna fràn den här dagen.

Viktigpetterna
Ett tag funderade jag pà om ja gskulle riva av öronen...

Anonym sa...

Jag har också vart med om det en gång! Gjorde så ont att jag grabbade tag i en vilt främmande medpassagerares ben... trodde huvet skulle smälla. Locket satt i ett tag efter! Men som sagt - nässpray is tha shit!! Hare bäst alla!/annie

Vonkis sa...

Anonyma Annie
Nässpray is verkligen tha shit!! Den hjälper ju även om snoppen sväller...