lördag, oktober 16, 2010

Det var väl på tiden!

Välkommen till Fotbollsbloggen

Idag blev IFK Norrköping så klara för spel i Fotbollsallsvenska för herrar igen.

Det som bara skulle bli en ner-och-vända-säsong i Superettan blev i stället en åtta år lång sejour i Superettan. De senaste åren har laget varit nära att gå upp men har darrat på manschetten och likt Malmö Red Hawks tappat en given plats i slutet på säsongerna.

Men nu är laget alltså tillbaka i Allsvenskan även om det satt långt inne och det är bara att gratulera.

--------
När jag skrev inlägget hade jag helt glömt att IFK Norrköping ju gjorde en kort comeback i Allsvenskan 2008. Det säger väl i och för sig om hur spelet var den gången. Nu är det bara att hoppas att det går bättre den här gången. Och nu kanske IFK kan betala ett bättre pris för Nya parken?

Läs mer
IFK Norrköping
NT NT NT NT NT NT Folkbladet Folkbladet Sveriges radio SVT Expressen Expressen ExpressenBlogg Aftonbladet DN SvD


FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fel. IFK var uppe i AS 2008 men det kan vi glömma...

Vonkis sa...

Anonym
Ja jägarns du.
Det hade jag hunnit att glömma. Säger kanske en del om hur de spelade då...

Veronica sa...

Hmm...blev lite fundersam där. Jag är totalt ointresserad av sport, men nog känner t.o.m. jag till att det bara var nåt år sedan som IFK Norrköping var med i allsvenskan. Fast jag ser visst att du redan fått en kommentar om det... ;)

Vonkis sa...

Veronica
Kom ihåg det när jag läste kommentaren men den säsongen var som bortblåst när jag skrev inlägget :-)

Reflekterat sa...

Läs mera IFK Norrköping klara för allsvenskan

Vonkis sa...

Reflekterat
hm.

Agilitydream sa...

Jag välkomnar IFK Norrköping med öppna armar tillbaka till Allsvenskan. De har varit saknade.

Vonkis sa...

Agilitydream
:-)