lördag, augusti 21, 2010

Livet på landet

Välkommen till LandetBloggen

Slutet av förra veckan tillbringade jag på landet och som alltid var det ljuvligt där.

Senast jag var med kom vi hem med en hel del rabarber.

Den här gången blev det två turer till svampskogen. Jag har faktiskt aldrig plockat svamp förut så det var en upplevelse. Lite jobbigt var det bara att själva skogen var så mjuk att gå i. Hemma i Ö-vik är den hårdare. Om man kliver på något mjukt där brukar det inte vara så bra.


Vi hittade inte bara svamp. Det fanns en del benräster där i skogen också. Som den här käkdelen. Någon som ser vad det kan vara för djur? Det låg några revben en bit bort också. Spännande.


Det slungades lite honung också.


Så här vacker var honungen när den var slungad, silad och upphälld. Fick med mig några burkar hem. Det tackar jag för.


Stugan ligger inhägnad i en kohage, då kan det vara lite svart att ta sig fram ibland.


FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Vi som vill ha Hanna Hedlund som nästa Allsångsledare på Skansen
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Nyslungad honung - som är så gott!!!

Jag har inte plockat svamp sen min svärmor levde... det var hon som fick med oss ut i skogen. (15 år sen, alltså)

Vonkis sa...

Bloggblad
ja det är verkligen skillnad på smaken på köpt honung jämfört med nyslungad. man blir väl bortskämd nu.

lillasyster sa...

pappa anser att det är ett käkben från en älg