lördag, februari 20, 2010

Melodifestivalen 2010 Göteborg

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Så var det dags igen då, heja Melodifestivalen!!!
Öum Super fizz någon? Inte det?

Alcazar - Headlines
Rätt mycket Viva la vida i introt, och var inte Andreas lite otakt i början? Det är ju inte dåligt, men det håller inte samma klass som Stay the night, varför kunde inte Alcazar vinna förra året? Varför???

Johannes Bah Kuhnke - Tonight
Varför sjunga på engelska när man har så stapligt uttal??? Stryk det där jag skrev tidigare idag om att det här låter som Andreas Johnsson, låter mer som meatloaf.

Elin Lanto - Doctor doctor
En hyfsad låt, klar två så här långt i alla fall. Hade Elin ett blingat ärr i pannan?

Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek?

Är frikyrkligt rätt ord för det här?

Getty Domein - Yeba

Den är ju skön den här! Och så väldigt skönt att Getty inte sjunger i någon afrikansk dräkt, det hade varit för mycket.

Timoteij - Kom
Nej, jag stannar här, ni får gå utan mig...

Darin - You're out of my life
Varför står Darin och drar i fickorna i artistpresentationen???
Det låter rätt mycket 80-tal om det här men oj vad låten växer av att se hela framträdandet. Andreas Johnsson har inte en chans mot Darin.

Crucified Barbara - Heaven or hell

Jorå så att, det här gillar jag skarpt! Och så här långt har deltagarna i Melodifestivalen använt sig av tre av fyra element, vatten, vind och eld. Undrar vem som blir först med jord...


Jag vill att Darin och Crucified Barbara går direkt till Globen och att Alcazar och Elin Lanto går vidare till Andra chansen.

Var det inte Ebba och Didriks pappa som spelade Horace Engdahl?

Jäss, Crucified Barbara gick vidare!
Timoteij, vidare, borde inte bli förvånad över sånt här längre...
Alcazar och Darin vidare, Tjoho!
Erik Linder vidare, oväntat.

Och Elin Lanto näst sist, det trodde jag verkligen inte.

VA!!!!
Hur i HELA Friden gick det till?!? Tinotej direkt till Globen? Det MÅSTE ha blivit fel någonstans!

Trodde absolut att Darin skulle få flest röster ikväll.

De där blå männen, vad hade de rökt för något när de kom på att de skulle bilda en grupp, och vara blåa???

Jäss, Crucified Barbara till Andra chansen i alla fall!
Självklart gick Darin till finalen i Globen, hade blivit ännu mer förvånad om han hade hamnat i Andra chansen.

Men Timoteij till Globen, hur i hela friden gick det till, egentligen???

Då är det bara till att byta kanal och se svenskarna missa medaljerna i herrarnas skiatlon då.

Läs även
Aftonbladet
DN



Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

110 kommentarer:

Andreas sa...

Har killen hårpluggar? Varför coldplay-stråkar?

Maria sa...

Lite gospelstuk :-) !

Vonkis sa...

Andreas
Tänkte inte på hårpluggarna men ska spana in håret i snabbreprisen. Störde mig på Coldplaysoundet.

Maria
Tycker du?

Storasyster sa...

Var du nöjd med Alcazar?

Maria sa...

Vilken hems engelska!

Vonkis sa...

Storsyster
Jo, hyfsat nöjd i alla fall.

Maria
Sannerligen.

LILLAsyster sa...

du kan väl inte tycka att lanto var bra???? trodde du skulle toksåga henne

Vonkis sa...

LILLAsyster
Du, du ville ha Anders Ekborg till final i den första deltävlingen...

Maria sa...

Fin visa även om han är väldigt pojkaktig! Svensktoppen nästa! Kommer gå bra ikväll!

Marianne sa...

Den där tyckte jag var mysig. Jag gillar den, feel good liksom. Fast den var lite gärdestad/disney/lejonkungen.

Vonkis sa...

Maria
Gillade den bättre när jag tjuvlyssnade, det blev lite för mycket i TV.

Marianne
Eller frikyrkligt.

lillasyster sa...

jag hörde knappt ekborgs låt men mamma gillar han ju därför tyckte jag att han kunde gå till final...

Maria sa...

E Lanto - Svårt att koppla bort likheten med en som vi känner, mkt störande!

Tonightkillen - så fruktansvärt falskt!

han som sjöng nu - Känns konstigt att Sverige skickar ett bidrag utan att jag har en aning om vad han sjunger!

Vonkis sa...

Lillasyster
Skyll på mamma du :-)

Maria
Jag kan ingen franska, ändå skickade vi La voix ifjol.

Marianne sa...

hahaha värsta glädjelåten!!!
Shit Yeba är årets bästa!

Marianne sa...

sötsöt (timtej)

Anonym sa...

måste den kvinnliga programledaren ha så korta kjolar, hon har ju så fula ben!!! bättre med långkjol

Vonkis sa...

Marianne
Håller med dig om Yeba men absolut inte om Timoteij.

Vonkis sa...

Anonym
Tycker du? Tycker att Christine är skitsnygg ikväll.

Anonym sa...

Vad har en kille som sjunger på sitt modersmål från Kongo att göra i Melodifestivalen/Eurovision.

Vonkis sa...

Anonym
Rätt mycket, man får ju till och med sjunga på hittepåspråk, så varför inte på kongolesiska, eller vad språket nu hette.

Maria sa...

Jorå, nog satte Darin den alltid o presentationen var inte alls pinsam, vilket jag förväntat mig!

Marianne sa...

Världsklass på Darrin

lillasyster sa...

ingen världsklass på darin och presentationen VAR pinsam...
sista bidraget var det klart bästa ikväll

Vonkis sa...

Maria
Sannerligen :-)

Marianne
Jupp!

lillasyster
Smaken är som röven
klöven ;-)

Marianne sa...

fasen vilka bra som kommit till göteborg. Konspiration?

Maria sa...

Det kommer även i år sluta m att 4 bidrag från gbg hamnar i finalen.

Vonkis sa...

Marianne
Det brukar alltid vara bra bidrag i Göteborg, och den första deltävlingen brukar alltid vara sämst.

Maria
Hoppas ju fortfarande på att Pain of salvation ska gå till Globe, och så vill jag ha dit både Pauline och Orsa spelmän...

Marianne sa...

Fast jag tycker att förra (vart var det det var?) var den sämsta. Övik var ok. Synd dock att storstäderna måste få fördel. Varför är det så? Betalar de mer?

Anonym sa...

Det är alltid bäst làtar i Göteborg...

Hoppas pà Alcazar o Darin till final. Andra chansen... hm... Crucified barbara och Erik Linder...

Lillasyster:

Alla presentationer är pinsamma men Darins minst pinsam... vilket är väldigt förvànande eftersom han oftast är pinsam när han pratar...

/Maria

Anonym sa...

Det är alltid bäst làtar i Göteborg...

Hoppas pà Alcazar o Darin till final. Andra chansen... hm... Crucified barbara och Erik Linder...

Lillasyster:

Alla presentationer är pinsamma men Darins minst pinsam... vilket är väldigt förvànande eftersom han oftast är pinsam när han pratar...

/Maria

miyala sa...

Tävlar Alcazar alltid i Gbg?

/Maria

Marianne sa...

Maria: Om Darinkommentaren, hahahahaha! :D lillkillen.

Jag tycker att hans historia var riktigt bra. Bland de bästa av presentationerna av alla. Riktigt häftigt.

Anonym sa...

Tror det blir som jag tycker:)

/Maria

Anonym sa...

VA? KAN DET STÄMMA?

HERREGUD!!!!!!!!!!!

/MARIA

Vonkis sa...

Marianne
Har med dramaturgi att göra tror jag, blir inte bra om de bästa bidragen kommer för tidigt.

Maria

Marianne sa...

Nej Yeba gick inte vidare. :'( åååå dumma dumma. Fåniga, Sarek-wanna-be Timotej som gick vidare också. Dumma! *tjurar*

Vonkis sa...

Miyala
Jupp, de tävlar alltid där.

Marianne
Den var verkligen bra, söt på något vis.

Maria
Det måste ha blivit fel någonstans.

lillasyster sa...

jag sa att om jag får bestämma skulle de där tjejerna gå direkt till final:)

Vonkis sa...

Marianne
Trodde du tyckte de var söta.

Marianne sa...

Vad händer nu? Vad hände där i början med hon den första som sjöng i Timotej?

Vonkis sa...

lillasyster
Vänta du bara tills jag kommer hem imorgon.

Anonym sa...

Fast den är mer melodifestival än mng andra làtar och det brukar gà hem... tycker hon som sjunger mest är störande flickig! Känns som att de inte sjunger själv av ngn anledning!

/Maria

Vonkis sa...

Marianne
Chockad kanske.

Marianne sa...

Lillasyster; Jag ska bita dig när vi ses nästa gång! ggrrrr

Marianne sa...

Yeba... *snörvel*

lillasyster sa...

vad ska du göra när du kommer hem ??? ?
jag kommer mest troligen att sova då... vissa har ansvar vet du:)
även på sportloven haha...
pappa gillade de oxå :D

Vonkis sa...

Maria
Tycker att hela låten är urfånig.

Vonkis sa...

Marianne
Vi biter henne tillsammans!

lillasyster
Vänta du bara ska du få se. Pappa tycker ju att Steven Segal är en bra skådis också...

Anonym sa...

Nästa skräll: Erik Linder till final... alcazar o darin till andra chansen :=/...

/Maria

lillasyster sa...

marianne: BIT PÅ BIT PÅ HAHAHAHAHAHA..
längtar redan tills vi ses nästa gång

Vonkis sa...

lillasyster
Säger du nu ja.

Anonym sa...

Jag har redan bitit av din lillasysters högra hand... därför kommer hennes kommentarer att utebli fr.o.m. nu

/Maria

Anonym sa...

Jag gnagde... sakta o hàrt!!!

/Maria

Vonkis sa...

Maria
Tack :-)

Marianne sa...

Ok, jag ser det där frikyrkliga du pratar om nu. Fast det är kanske mer amerikansk kristna högern på tv. ryyys. Fast låten ändå bra. De kan ju byta kläder och stå lite annorlunda på scenen kanske. Kanske måste ta och bli både stylist och koreograf för melodifestivalen. :P

lillasyster sa...

pappa gillade de för att de var musikaliska och hade instrument:)
men vi gillade ju sista bidraget båda två i alla fall:)

lillasyster sa...

maria: vilken tur att jag är VÄNSTERHÄNT HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Anonym sa...

Är det sant?

Isf màste jag skriva...

HAHAHAAHA!

/Maria

Anonym sa...

Det här màste ju oxà din pappa gilla dà eller? Instrument....

/Maria

Marianne sa...

Hahahahaha! Stackars Lillasyster.









Som har så dålig smak :P. Annars är det med oss kloka 78:or.

Vonkis sa...

Marianne
Gillade Eriks låt när jag bara hörde den, med scenframträdandet blev det för mycket.

lillasyster
Och vad spelade Crucified Barbara på?

Vonkis sa...

Marianne
Ja, vi har verkligen bra smak. I alla fall den här veckan.

Marianne sa...

Hahahahaha, vilken miss! Att bita på fel hand. Där fick vi.

lillasyster sa...

han gillade de oxå.....

lillasyster sa...

att gilla darin är INTE bra smak...
gillar att inte 20 åriga stylade pojkar går till final härifrån....

Vonkis sa...

Marianne
Jag fixar det där med vänsterhanden imorgon.

lillasyster
Det var för väl det i alla fall.

Vonkis sa...

lillasyster
Han är inte bara en 20-årig pojke, an kan sjunga djävulskt bra också.

lillasyster sa...

du kan inte fixa min vänster hand i morgon för jag SOVER när du kommer hem...
blev ni glad nu när han kom till globen ????

Anonym sa...

OK... dà blev det ju ändà bra till slut... darin vidare o Alcazar kniper en finalplats om ngr veckor. Brukar ju vara positivt att gà dit genom andra chansen!

heja heja!

Nu ska jag lyssna pà Darin igen och sedan ringa Ruth!

Ska jag kanske hälsa fràn ngr här?

/Maria

Marianne sa...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! :D




(Förlåt Vonkis men jag har aldrig varit förtjust i Alcazar och Darin var så mkt bättre).

Marianne sa...

Ja hälsa från mig. Gratta till den andra lillkillen. :)

Vonkis sa...

lillasyster
Och vad spelar det för roll att du sover när jag kommer hem? Har du ett ogenomträngligt skydd på dig då eller?

Hälsa Bruttan Ruttan från mig, hälsa ett grattis till tillökningen, även om det var ett tag sedan nu.

Marianne
Darin var bättre än Alcazar ikväll, de skulle ha vunnit ifjol.

Marianne sa...

lille tölletölltöll (Darins knövelkram på slutet) hahaha

Vonkis sa...

Marianne
:-)

lillasyster sa...

om du gör nåt eller väcker mig i morgon så kommer jag att väcka dig halv sex varje morgon under veckan......

Marianne sa...

Aaaaaaah syskonkärlek

Vonkis sa...

lillasyster
Då får jag ändå sova en dryg halvtimme längre än vanligt.

Vonkis sa...

Marianne
:-/

Andelieb sa...

Hjälp tänkte jag. 79 kommentarer och inte en enda bra låt. Men sedan insåg jag att hälften av kommentarerna handlade om avgnagande av händer och då blev det ju mycket mer....skrämmande.

Det bästa ikväll var de blå männen som dessutom fattat det otroliga underhållningsvärdet i att stå och vara störig i bakgrunden. :-)

Andelieb sa...

P.S. det var tur för dig Vonkis att du tog tillbaka alla liknelser mellan Andreas Johnsson och den sugiga balladen på halvmördad engelska. I annat fall hade du kunnat tvingas att sova med ett öga öppet, särskilt med tanke på all inspiration till gnagande jag fått av att läsa kommentarer här. ;-)

Vonkis sa...

Andelieb
Vi r riktigt skrämmande här i bloggen. Men sova med ett öga öppet behöver jag ju inte, så länge man sover är man säker från allt vad gnagande heter, det har jag lärt mig ikväll.

Andelieb sa...

Är du säker på det? Tänk på att det är ANDELIEB vi pratar om. Jag ser en möjlighet i varje omöjlighet. Moahahahahahahaha...och *gnag*

Vonkis sa...

Andelieb
...oooOOOooo...

Vonkis sa...

Andelieb
Säger som allehanda Vampyrlover
Bite me!

Marianne sa...

Andelieb: HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! :`D

Andelieb sa...

Vonkis: Så gärna ;-)

Anonym sa...

Jag tänkte oxà pà det när jag hörde den där killen sjunga... var är likheten med Andreas... men sedan hade du ju som sagt tagit tillbaka det och det var ju tur:)!

/Miyala

Vonkis sa...

Andelieb och Maria
På den studioinselade snutt som låg ute på SVT tidigare idag lät det faktiskt mycket mer likt Andreas än det gjorde i sändningen. Så det så.

Andelieb sa...

Miyala: Härligt att se dig (och din r*v/smak)

Vonkis sa...

Maria, Anonym, Miyala
Du har många ansikten du.

Andelieb sa...

Men bara en röv :-)

Vonkis sa...

Andelieb
*asgarvar*
Vad vi vet i alla fall, nästan läge att kräva bildbevis...

Anonym sa...

Jag har en allt större röv med antal dagar jag är gravid... vem vet... snart muterar den kanske... säger man sà pà svenska???

/Miyala alias Maria alias Anonym

Andelieb sa...

Miyala/Maria/Anonym: Det är bara bra då har vi 3 likadana tillsammans. Har varje röv rösträtt i melodifestivalen, tro?

Vonkis sa...

Anonyma Maria Miyala
Muttan sitter annars på andra sidan, men de har kanske växt ihop? Bildbevis?

Andelieb
Jo, Reinfeldt får nog rösta han med ;-)
ha ha ha ha ha haaaaa


jaaaa

Anonym sa...

Hopp Schwiiiz som man säger här!

Klura pà den ni!

/Miyala

Vonkis sa...

Miyala
Tooo much information!

Anonym sa...

Nej nu vart det för magstarkt för mig... nu ska jag zzzova!

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Stimmt!

Anonym sa...

Det märks att du inte alls förstàr vad jag menar Vonkis... jag säger bara... OS!!!

Vonkis sa...

Anonyma Miayal
förresten, med tanke på vad du brukar berätta när vi träffas så var det där ett paraply i rymden.

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Sääääkert

Andelieb sa...

Vonkis: Tror du? Hade varit skoj att porta just den röven från röstande tycker jag ;-)

Vonkis sa...

Andelieb
Ska ta och prata med Björkmannen och Hamiltonskan om möjligheten att blockera vissa telefonnummer. Är ju SÅ nära de två.

Andelieb sa...

Vonkis: Gör´t som vi säger i mina hemtrakter. (Där jag bodde innan jag emigrerade till Småland alltså.)

Vonkis sa...

Andelieb
:-D

Anonym sa...

å herregud va många inlägg! JAG TYCKER (om någon orkar bry sig) att Rockbrudarna och Darin var ok! Resten sög!
å den hårda tonen i inlägget beror endast på sockerfall. nu ska jag fixa det!
hej på er alla! /annie

Anonym sa...

Fixa mitt sockerfall oxà är du snäll! Nuuuuuuuuuuuu

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Annie
Några dagar sent, men nu är kakan på väg.

Anonyma Miyala
Kom till Köpmanholmen pronto så fickar det sig, har en nygräddad kladdkaka här.