lördag, februari 27, 2010

GRATTIS lag Anette Norberg

Välkommen till OS-Bloggen

Vågade inte se hela sändningen av OS finalen i curling, stängde av SVTPlay när Kanada gick upp i ledning md 5-4, men så klickade jag in igen och precis just då Kanadas skipper Bernard skickade iväg sista stenen i skiljeomgången och missade och Sverige tog GULD genom lag Anette Norberg.

Och hela hallen blev knäpptyst.

Fantastiskt!

GRATTIS. Och ett litet extra grattis till Cathrine Lindahl som passar på att fylla 40 år på denna gulddag.

Det är inte många svenskar som har klarat av att försvara ett OS-guld.



Läs mer
SR
Aftonbladet
DN
SvD
Expressen
Expressen

Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oops... här hamnade jag i en gegga av åsikter på en gång. Jag kom hit för att kommentera curlinglaget som tog guld... Men aj aj aj.. Utan att ha engagerat mig mer än några sekunder så inser jag att det här inlägget aldrig kommer att publiceras... 1. Sverigedemokraterna i riksdagen - nej tack. Jag svarar: ABSOLUT INTE - under förutsättning att svenska folket inte röstar på dom. Annars är det odemokratiskt att neka dom tillträde.

2. Free Dawit Isaak. Hm... Sverige har ju redan hjälpt honom en gång. Han flydde från förföljelse. Men han valde att återvända! Öhhh... Vad var det egentligen som gav honom skäl för skydd i Sverige den första gången? Hur många gånger skall vårt land hjälpa en och samma person från samma problem? Och vem skall betala för det?

Anledningen att jag frågar är att svenskar som väljer att åka på semester till krigszooner lär inte minska i antal. UD bör därför få anslag i sin budget eftersom vi måste rädda de som vi accepterat som nyaanlända och som därefter valt att semestra i landet de flytt ifrån.

Vonkis sa...

Anonym
Om SD röstas in i Sveriges Riksdag ska de självklart ha sina platser där, jag hoppas att de inte ska få så många röster.

Dawit Isaak åkte inte till Eritrea för att semestra, hanåkte dit för att motarbeta regimen, nu sitter haninlåst i ett ökänt fängelse, ingen får ha någon kontakt med honom, vi vet inte ens om han lever eller är död. För mig är det en självklarhet att Sveriges regering ska jobba för att han ska bli frigiven.

Anonym sa...

"Semestra" innebär i princip att man åker till annat land frivilligt. Dawit har inte tvingats att åka till sitt ursprungsland. Han valde det frivilligt. Då upphör ju skyddsbehovet direkt. Hur skulle Norge reagera om jag flydde dit och sa att Sverige förföljde mig pga mina åsikter - och så fort jag fått Norskt medborgarskap så åker jag tillbaka till Sverige för att motarbeta svensk regim?? Borde jag då få behålla det norska medborgarskapet? Borde norrmännen ens bry sig om mig? Är jag inte ett ärende för Sverige?

Vid närmare titt så ser jag att du tittade på curlingdamerna via SVTplay.. Visst kan man sakna en tv. Men jag tror att det är ovanligt. Jag kan också se saker via svtplay men väljer att se marksända kanaler på en vanlig tv och därmed inte belasta nätet i onödan. Skål!