torsdag, februari 25, 2010

EFIT 24 februari 2010

Välkommen till FotoBloggen

Vad är det här för dag?
Är det en vanlig dag?
Ja det är en vanlig dag
för det var igår det var en EFIT-dag
Hurra!
Hurra!!!
HURRA!!!

07:30 Har varit vaken ett tag när jag ser ett par rådjur en bit utanför fönstret, mitt inne i stan. så kan det gå när man ger dem mat.


08:30 Jodå, det verkar som att solen okar fram idag med.


09:40 Har bytt gardiner hos mormor "Jaha, så fick jag gardinerna bytt, otänkt" var hennes kommentar.


10:40 Har börjat med maten. I de där kastrullerna döljer sig potatis, dillkött och ärtor, majs och paprika. Mumma.


11:40 Världens bästa mormor!


12:40 På väg hem, kör förbi Bjästabacken. Backen i mitten är familjebacken, där har jag åkt många gånger.


13:40 Hos familjen Salomonsson, hjälper till att regla taket.


14:40 Så här kan ett golv se ut i genomskärning.


15.40 Ser du vad det här är? En liten ledtråd, man ska inte ställa sängen där såna här finns, sägs det.


16:50 Hämtar Wille.


16:50 Bonuskort Den är skolan gick jag i från år 1 till år 6, det blev en människa av mig ändå.


17:40 Glömde fota


18:40 gör lite guckamucke (guacamole) till kvällens tacostekta kyckling.


19:40 Ja så snön ställer till det. Fy skäms snön!


20:40 Spännande i OS-stafetten, men här satt jag fortfarande i soffan i alla fall...



22:00 OS GUUUUUUUUUUUUULD!!!




Fler glada efit:are hittar du här.

Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

25 kommentarer:

Marie sa...

Tack för ditt inlägg på min sida.

Ja det var verkligen jätte tråkigt. tycker så synd om Arwens matte och husse. Jag hade gråtit blod om det var min Loke som försvann! Han är underbar och helt oersättlig.

Vad din mormor ser snäll ut!! Hon ser ut som "världens bästa mormor"

Mvh
Marie

Vonkis sa...

Marie
Hade en katt för några år sedan och engång försvann hon och var borta enfryg timme, det var nog jobbigt.

Visst ser honväldans snäll ut min mormor, det bästa av allt är att hon ÄR snäll också :-)

Bloggblad sa...

Gör ditt eget currykryss... den var kul!

Vonkis sa...

Bloggblad
Vi tyckte att vi var väääldigt roliga när vi kom på det där med curryn :-D

Gurkiss Scrappande sa...

KUL att få se din dag :)

Gullig du är som hjälper din mormor.
Saknar min älskade mormor massor.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Vonkis sa...

Gurkiss
Världens bästa mormor har hjälpt mig så otroligt många gåner att det är helt i sin ordning att jag hjälper tillbaka :-)

Ha en bra dag du med.

Pippi sa...

Kikat på din dag!

Underbart vacker bild på din mormor!

Vonkis sa...

Pippi
Tackar.

AmeliaWatson sa...

Ja, currykryss är olämpliga att ställa sängen över... har jag också hört. ;)

Tack för ditt besök hos mej.

Ha en toppenfin torsdag! =o)

Elisabet. sa...

Tittar på herrarna som reglar taket och tänker (jag tänker) gud, så läckra tapeter!

Då ser jag ju .-)

Anne-Lie sa...

Va gullig du är som bjuder oss på din mormor;-))

Tankevågor sa...

Vilken söt mormor! :-)

Hanna sa...

Oj, en händelserik dag ser jag... ;-) Kul!!! Söt mormor du har!!! :-) Oj, vad många rådjur, det var 9inte illa... :-P Åh, den slalombacken ser rolig ut måste jag säga, är också slalomåkare, ska iväg till Idre om 2 veckor, det bli skoj... :-P Åh jaså, så du tittade också på den otroligt spännande skidstafetten ser jag... ;-) OS-GUUUUUUUUULD!!! :-D WOOOOHOOOO!!! :-D
Kram!!!

Micke sa...

Jaså du, du är skraj för Sandöbron?

Härligt med ett stafettguld igår ja!
Nu ska jag bara läsa om vad du gör här uppe igen :)

Annika sa...

Tack för titten hos mig! Kul med EFIT ju, för man hamnar på lite nya sidor! :D

Tänk att rådjuren kommer så nära nu med dessa snömängder. Längtar efter våren så det gör ont!

Jättefina bilder! Gillar extra mycket bilden på din mormor!

På återtittande! :)

Jom Manilat sa...

Vilket fint porträtt du tagit av din mormor!

Kroken sa...

Herlig mormor da, hun var skikkelig "mormorsøt"....så søt som bare mormor`erer kan være!!

Tenk om all snøen kunne byttes inn i solskinn da?? DET kunne jeg ha likt!!

Klemmer, Lena

Anni sa...

Vad du är snäll som hjälper till både med att mata rådjur och mormor och dessutom hinner lite regeljobb!

Våra dagar slutade i alla fall helt lika ;-)

lillamoren sa...

For en flott mormor!! Hun så kjempekoselig ut:-)
Takk for dine gratulasjoner!
Klem

Andelieb sa...

Krama mormor från mig. :)

Daniel sa...

krama söta mormor från mej!!

Anonym sa...

Varför ska man inte ställa sängen på ett currykors? Kan man bli uppäten av indiske Jesus då?
/Rickard Engborg, Umeå

Vonkis sa...

AmeliaW
Tackar, hoppas din torsdag också blev bra.

Elisabet
Ha ha, vi pratade faktiskt om de fantstiska tapeterna med dubbla border när de satte upp "tapeterna".

Anne-Lie och Londongirl
Tackar så mycket.

Hanna
Ja jägarns så spännande det var, stod framför TV:n och försökte åka med på sista varvet.

Micke
Jag är inte bara skraj, jag är livrädd för Sandöbron. Och uppe i Ö-vik är jag för att fira sportlov och umgås med mormor.

Annika
Visst är det kul med bloggar och EFIT!

Jom
Tack så väldigt mycket!

Kroken/Lena
Visst ser hon väldigt mormoraktig ut min mormor, har alltig sagt det. Som en riktig bullmormor.

Jag är helt med på att byta ut snön mot sol, borde inte vara helt omöjligt tycker jag.

Anni
Nja, det är inte jag som matat råduren utan en granne till mormor. Känns som att jag skulle kunna hjälpa till med hur mycket takreglar som helst om Sveriga vinner stafettguld i OS varje gång :-)

Lillamoren
Tack själv :-)

Andelieb
Klarrt och betaltt

Daniel
Absolut!

Rickard Engborg, Umeå
Helt rätt och riktigt.

Emma sa...

Tack för titten häromdan! Hänt mycket på din EFIT-dag ser det ut som! Snällt av dig att hjälpa din mormor! Härlig bild på henne!! He en bra helg!

Vonkis sa...

Emma
De nada :-)
Jo, hade fullt upp i onsdags, sedan är det väldans lätt att ta bra bilder på en sån som världens bästa mormor.