lördag, december 26, 2009

Melodikrysset vecka 52

Välkommen till KryssBloggen

Japp, det är sant, idag är jag med och löser Melodikrysset, (av och med Anders Edemann)även om ni skötte er väldigt bra utan mig förra lördagen.

Ingen vinst dock den är veckan. Förvånad? Nej, inte speciellt.

Ska passa på att önska er en god fortsättning också. Hoppas att julen har varit bra.

Nu kör vi så det (snön) ryker!

Det börjar ju rätt lätt med Stockholm i mitt hjärta. har enkänsla av att vi är några som gillar både Allsång på Skansen och Melodikrysset.

Hmm, en av få "gamla" sångare på H jag kan är Harry Belafonte så jag chansar på att det var han som sjöng My island in the sun.
--------
Faderskapet kom in och kollade så jag kunde den här "han sjunger om Kuba" fick jag också vet.
--------

Tjohoo, Melodifestivalen 2004 då Shirley Clamp slog igenom med dunder och brak med Min kärlek.

He he, ledmotivet från Sjönheten och Odjuret på, vilket språk var det? Måste säga att jag föredrar versionen med Tommy Körberg och Sofia Källgren framför den här som Eldemannen bjöd på.
--------
ett par ytterligheter, han klansvänga sig med orden Eldemannen.
--------

Börja om från början, börja om på nytt. Ännu en gång får jag skämmas för mina, ofrivilliga, dansbandskunskaper.

Hmm, det lät som Laleh som sjöng Snö. Om jag inte minns helt fel var det där ledmotivet till den första filmen om Arn.

Ha ha! Skrev just i kommentarerna att vågrätt sex skulle kunna vara Rolf, tänkte i förbifarten att det skulle kunna vara Tutta Rolf som skulle sjunga, menså spelade Eldemannen Ernst Rolf istället. Men vad sjöng han, Min kärlekssång är en ???
--------
Sjunger han att Min kärlek är som en falsk blondin???
--------

Anna, du kan väl stanna, hemma hos mig. Månen och grammofonen (sedan vet jag inte hur resten går).

Oj då, så kom My heart will go on med Celine Dion och de var ju ledmotivet till Titanic. Terdje ledmotivet från en film i dagens kryss för övrigt.

Den upplysta platesen som efterfrågades till lodrätt tio ska vara scen.

Oj, fara å färde, nu blir det tryckare i Melodikrysset, Lady in red för att vara mer exakt.

Så blev Apans sång från djunelboken en julsång helt plötsligt.
Åh, oubidou, jag vill ju va' som du-u.
Jag vill se ut som du, gå som du, du-u.
Det vill jag nu-u, ett djur som ja-a-ag
det lär sig nog att bli en människa
.

Låten av Olle Adolphson lät isstänksamt lik Nu har jag fått den jag vill ha.

Det var allt för den här gången det.
Ha det nu fortsäatt bra och ät bara ihjäl er litegrann så vi kan lösa krysset tillsammans nästa lördag också.

Dagens FRA:are – Usama bin Laden
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

88 kommentarer:

lass sa...

stockholm

Aggie sa...

STOCKHOLM......:).....God fortsättning alla..... och skönt du är tillbaka Vonkis.....)....men vi skötte det väldigt bra....:)

Vonkis sa...

Lass
Japp

Aggie
Ja, ni skötte er verkligen bra förra vecka.

Anonym sa...

harry

Aggie sa...

Belafonte...:)

lasse08 sa...

harry (belafonte)

lasse08 sa...

Lasse 08 blir lass ibland när man stressar på tangenterna ha ha

Vonkis sa...

Anonym, Aggie och Lasse08
Då var det rätt sångare på H ja gkunde då :-D

Göran sa...

Harry belafonte

Vonkis sa...

Lasse08
:-d

Vonkis sa...

Göran
Sannerligen.

lasse08 sa...

shirly typ

Göran sa...

Shirley

Aggie sa...

Shirley

Aggie sa...

Skönheten och Odjuret

lasse08 sa...

Jag och odjuret

Vonkis sa...

Lasse08, Göran och Aggie
Japp, den bräkande Shirley Clamp. Det är väl hon och Kristina Lindberg som rullar så mycket påvibratot :-)

Vonkis sa...

Lasse08
*asgarvar*

Aggie sa...

Italienska Vonkis

Aggie sa...

men jag tycker Shirley Clamp sjunger så otroligt bra....

Vonkis sa...

Aggie
Mörsi båokåo.
Eller vad det nu heter på italienska då...

Vonkis sa...

Aggie
har tröttnat på det ständiga vibrerandet även om tonen är bra.

Aggie sa...

hahaha...ja.....tror det vonkis

Aggie sa...

BÖRJA om från början

Göran sa...

börja om från början

Vonkis sa...

Aggie och Göran
Ni är så samstämmiga idag.

Göran sa...

Är de laleh

lasse08 sa...

laleh

Göran sa...

Ja vi e tajmade.:)

Aggie sa...

Laleh IGEN??????????????????...måste vara Eldermans favvo i så fall...:)

Vonkis sa...

Göran
Japp, det där var Laleh.

Lasse08
Sannerligen.

Göran
Det gör ju inget så länge ni har rätt :-)

Aggie sa...

visst är vi tajmade....hahaha

Vonkis sa...

Aggie
Ja, han har några artiset och låtar som återkommer med jämna mellanrum.

Aggie sa...

ja det verkar så Vonkis

Vonkis sa...

Då var det nyheter "på halvslaget" då. Hur har ni haft det i jul? Bra, eller funderar ni på att avskaffa julen till nästa år?

lasse08 sa...

nu e det nyheter var får man in det kan det vara l12 som är tt då?

Vonkis sa...

Lasse08
Ha ha ha, vi kan ju skriva in det så länge och se om det håller hela krysset ut. Jag funderar samtidigt på om vågrätt 9 kan vara hö. Eldemannen kan ju spela Gamle svarten och så ska vi skiva in vad en sådan äter :-D

Vonkis sa...

Och vågrätt 6 skulle kunna vara Rolf.

Aggie sa...

varit en underbar jul med dotter och 4 barnbarn...:).....och så har jag fått en Elvis-klocka....(väggklocka)..:) älskar den

Anonym sa...

ernst rolf

Göran sa...

Ernst Rolf

Aggie sa...

Ernst Rolf

lasse08 sa...

ernst rolf

Vonkis sa...

Aggie
Låter inte helt del, varken firandet med fyra barnbarn eller Elvisklockan.

Anonym, Göran, Aggie och Lasse08.
Vad vi är duktiga idag!

Aggie sa...

:)

Göran sa...

Stanna

Vonkis sa...

Aggie
Ja, att dotterna var med var väl inte heller illa så klart, hon försvann där i Rolfandet :-)

Göran sa...

Mmm de e vi.:)
Vi e bäst.*L*

Aggie sa...

Anna du kan väl STANNA

Göran sa...

Titanic

lasse08 sa...

den där båt filmen undrar hur den slutade var det någon reporter som frgade när den kom ha ha

Aggie sa...

Detta måste vara sveriges bästa och trevligaste Melodikryssblogg...:) Tack Vonkis..:)

Vonkis sa...

Göran
Ja, det är vi verkligen. Nu gäller det bara att fåEldemannen att förstå det också så vi får vinna någon gång.

Aggie
japp

Göran
RÄtt igen

Lasse08
Ha ha ha, snacka om att ha koll på läget.

lasse08 sa...

Har ni kollat hur många som är med och läser resp löser krysset på denna sida

Anonym sa...

scen

Vonkis sa...

Lasse08
Har ingen koll på antalet med det rasslar till en del i besöksstatistiken varje lördag. Brukar ha ett par hundra träffar som är relaterade till Melodikrysset, majoriteten av dem är helt klart tysta besökare.

lasse08 sa...

scen

Göran sa...

Kan de va scen?

Vonkis sa...

Anonym
Oj, jag lyssnar på webbradion och här hade Celine Dioin inet ens sjungit klart innan du kom med svaret :-D

Aggie sa...

samma här vonkis....:)

Channal sa...

Hejsan Veronica! Hoppas du har en lugn skön julhelg hemme hos dina föräldrar. Kryssa på =) Visst är krysset lite väl lätt idag... men men man vet aldrig, elderman kan komma in med en liten elaking! Kram Anna

lasse08 sa...

lady in red

Göran sa...

Lady IN red

Aggie sa...

Lady IN red

Vonkis sa...

Anna
Jo, lite lätt idag men jag ska inte klaga, fet är ju alltifd roligt att kunna allt.

Lasse08 och Göran
is dancing with me, cheek to cheek

lasse08 sa...

verb då blir det va

Göran sa...

Vill ju VA som du

Göran sa...

Ja får jag lov.:)

Måste väl bli HA ha ha.:)

Aggie sa...

Nu har jag fått den jag vill HA

Channal sa...

jo, men det borde vara dubbelt så stort o lite mer att bita i... / HA det bra! Kram igen

Aggie sa...

GOTT NYTT ÅR alla och tack för i år...Vi ses nästa år igen...:) Sköt om er nu och KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Vonkis sa...

Göran
Vill ínte dina fötter så illa ;-)

Aggie
Du ser, vi svaradesamma igen.

Anna
Ja, det hade inte varit helt fel med ett jumbokryss någon gång.

Aggie
Gott nytt år till dig med!

lasse08 sa...

god svartgul jul och ett gott 2lax10 nytt år

Vonkis sa...

Lasse08
Då får jag önska dig en god MoDo-jul då :-) Förutom att önska gott nytt år så klart.

lasse08 sa...

tack nu stänger jag fliken ha ha

Vonkis sa...

Lasse08
he he

Göran sa...

Jag har stålhetta.:)

Gott Nytt År!
Timrå-år.;)

Vonkis sa...

Göran
Ja du, vi får väl se hur det går idag...

Göran sa...

Mmm Vonkis jag är ju lite tvärsemot, de flesta här är ju Modoiter så då blev jag Timråit istället.:)

Vonkis sa...

Göran
Så e.g.e.n.t.l.i.g.e.n. klappar även ditt hjärta för Modo ;-)

Aggie sa...

GO FRÖLUNDA GO

Vonkis sa...

Aggie
Fyyyyyyy

Göran sa...

Bara Liiiiite.;)

Tack för idag och ha en skön helg!

Göran sa...

Ja du såg ju att matchen gick bra.;)

Vonkis sa...

Göran
Nu ska vi inte vara så där.

lasse08 sa...

hallå e ni där

Vonkis sa...

Lasse08
Jo då, nya kryssinlägget kommer så fort alla vinnare har presenterats.

Anonym sa...

sked