lördag, december 19, 2009

2009 i backspegeln

Välkommen till ÅrsBloggen

Mats Strandberg har summerat sitt 2009, här kommer mitt år i backspegeln. Kopiera gärna och skriv i din blogg, säg bara till så vi andra kan komma och läsa.

Årets bedrift
Att jag numera kan åka hissen här i huset utan att blunda, hålla för öronen och sjunga. Nu återstår bara alla andra hissar i världen.

Årets bittra
Att det aldrig får kännas helt säkert med jobb, trots att papper har skrivits under och allt.

Årets bästa semester
Semester? Är det en maträtt???

Årets nytillskott
Buffyboxen, som jag väntat och längtat. I år blev den min!

Årets förlust
Hmmm, kommer inte på något faktiskt.

Årets vuxenpoäng
Den här var också lite svår, men det får nog bli att jag numera löser Melodikrysset varendaste lördag då jag är hemma.

Årets fysiska förändring
Alla kilon med fett som helt plötsligt bestämde sig för att bosätta sig på min kropp.

Årets nya kändisförälskelse
Lady Gaga!

Årets mest gåshudsframkallande låt
Is it True med Yohanna från årets ESC. Och faktiskt även Poker Face med Team Andreas Lundstedt från Körslaget.

Årets läsupplevelse
Död tills mörkret faller av Charlaine Harris.

Årets insikt
Livet är förjävligt och sedan dör man.
Nej, inte fullt så tradigt även om det känts så många gånger. Men i kölvattnet av den bittra insikten kommer att saker har en förmåga att ordna sig, även om vägen dit kan vara mer än jobbig.

Årets tv-besatthet
True blood, True blood och True blood. Det räcker inte att se på TV så tack gode Gud för SVT play.

Årets fest
Helt klart mormors 90-årsfest. Fatta att hon är nittio år and still going strong. Älskade mormor.


Dagens FRA:are - vallmofält
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Batti sa...

Stämmer verkligen årets bittra? Så får det väl inte gå till?????

Vonkis sa...

Batti
Det höll på att bli så, trots påskrivet vikariat för hela läsåret höll jag på att ryka till vårterminen...

Bloggblad sa...

intressant - den listan har jag inte sett hos nån annan. Hoppas det ordnar sig med jobb.

Vonkis sa...

Bloggblad
Tack, det har ordnat sig och jag ska vara kvar där jag är nu men der är irriterande när det inte ens kanvara säkert närman skrivit på för ett tidsbegränsat vikariat.