måndag, november 09, 2009

Liten bokrecension

Välkommen till BokBloggen

Har läst ut Död tills mörkret faller av Charlaine Harris. Det är den första boken i serien som True Blood bygger på.

Till att börja med känns det som att översättningen från engelska har gått fort, för fort. Någon annan förklaring har jag inte till ord som korsväg och mångmördare. Men det kan jag stå ut med.

Boken fångar mig verkligen som läsare, jag vill bara läsa mer och mer och mer. Och det känns verkligen som att jag är med i boken, ibland lite väl mycket, speciellt när det handlar om Sookie och Bill. Miyala, jag tror du kan byta ut harlequin mot de här böckerna...

Naturligtvis är det en hel del i historien som inte är med i serien, och tvärt om men serieskaparna har ändå gjort ändringarna på ett snyggt sätt. Och, det verkar som att det är samma mördare i serien som i boken.




Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Lilltrolls far sa...

Nu är du helt fel ute. En bokrecension här?

Nej nej nej. Gör om, gör rätt.

Placera den i din bokblogg där den hör hemma. Vi är många som har väntat på att du skulle läsa ut en hel bok nån gång.

Sara Ödmark sa...

Korsväg och mångmördare? Hahahahaha!

Vonkis sa...

Lilltrolls far
Jo, den där bokbloggen... tror jag startade den när jag inte hade något jobb och tänkte att jag skulle hinna med att skriva där också...

saom
Precis!