lördag, november 07, 2009

EFIT 6 november

Välkommen till FotoBloggen

Det var ju efit-dag i torsdags, men då glömde jag, så jag efit:ade igår istället. Var ju på jobbet så även denna gång är det lite si och så med att fota precis på timmen.

00.06 Satt uppe och läste den smaskiga och lätt beroendeframkallande boken Död tills mörkret faller och märkte att klockan blivit nytt dygn.


06.00 Nyvaken, gör ett sista försök med havregrynen, men nu jäklar gicks hela påsen igenom innan ätandet började.


06.50 dags att ta nycklarna, låsa lägenheten och åka till jobbet.


08.00 På jobbet, te är alltid en bra början.


09.20 Jobbar med Sveriges landskap.


11.20 Sista dagen att beställa saker att julpyssla med.


12.30 Skriver in kommentarer i elevernas böcker, svettigt men alla hanns med.


13.50 Dags för barnen att gå hem.


14.50 Jobbar kvar en timme och fixar lite med fyrornas lästräd. Vi har nog ett av väldigt få träd i området som får mer löv just nu.


15.50 Hemma igen. Och jag syndar.


17.00 Uppenbarligen var det ett tag sedan jag diskade...


18.30 "Pussllar" med E.


Det är inte marknadsföring A håller på med, det är samhällsinformation...


20.00 I väntan på maten har S och jag lite syjunta, det här ska bli en mössa.


21.00 Dags för ljuvligt underbart god mat, signerat A. Bearnaisesåsen i förgrunden är hemmagjord. Det ni!


22.00 Eftermaten var det dags för syjuntan igen. Har inte virkat på en månad så det var verkligen dags.


23.00 Te och pepparkakor, ett bra slut på en bra dag.



Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

mossfolk sa...

Jag hann inte heller med EFIT-dagen den 5:e. Men kom aldrig på idén att flytta den :)
Kul att du lyckades fota en arbetsdag! Och eftermiddagen/kvällen sedan såg verkligen supermysig ut...

Vonkis sa...

Mossfolk
Hade funderingar att fota en arbetsdag i somras också men det fungerade inte med jobbet i hemtjänsten, kan inte ta med en kamera till pensionärerna och börja fota :-)
Eftermiddagen och kvällen var verkligen supermysig. Vi borde införa syjuntor igen.

Ingrid sa...

Så kul att följa din dag, inte gjorde det då mig något att det blev den 6 nov.

Tack för din kommentar hos mig och ha en fin helg!/Ingrid

Vonkis sa...

Ingrid
När man är glömsk som jag får man nog flytta dagen lite. Önskar dig en bra helg med.

Anne-Lie sa...

Funderade ett tag på om du hade honung på pepparkakorna innan jag kom på att honung är gott i te;-))

Helen sa...

Vilken fin dag, du jobbar som lärare, det är väl kul.

sunni sa...

Hehe ja har du tur så sortera sig korten av sig själv ;)

Kul att se din dag =)

Anonym sa...

Det där med trädet verkar kul. hur fungerar det?

Vonkis sa...

Anne-Lie
Hi hi, på pepparkakorna hade det nog blivit lite väl kladdigt. men messmör kan vara rätt gått på peppisar.

Helen
Det har både sina roliga och mindre roliga stunder att vara lärare men för det mesta är det roligt.

Sunni
Har hållit tummarna för att de, korten alltså, ska sätta igång hela dagen men än har det inte hänt något.

Anonym
För varje bok en elev läser skriver han/hon vad författarens namn, titel, antal sidor, betyg 1-5 och vems om har läst, på ett löv, färglägger i valfri färg och sedan sätter vi upp det på trädet.

Micke sa...

Varför går du genom havregrynen?

Nå? Blev det nån leverpastejmacka då? :)

Vonkis sa...

Micke
Har hitta ohyra i havregryn allt för många gånger. Den här gången hällde jag upp allt i en skål och kollade så det inte fanns några otrevligheter där.

Blev ingen leverpastejmacka igår men idag, idag blir det en. Eller två.

Leverpastejmacka, fättöningngngngngngngngng (låter somHomer Simpson)