fredag, september 25, 2009

Allt för att göra bra TV?

Välkommen till TV-Bloggen

Såg på Idol med Mia ikväll och helt ärligt måste jag säga att vi inte förstår varför juryn höll kvar Durna.

Så tittade vi på det här klippet, tittade och lyssnade och med ens blev det så klart.



Laila (L) Oj oj oj oj oj oj oj.

L Hon sjunger i fel tonart.

Andreas (A) Om vi tisslar och tasslar med henne och bara hänger så länge som möjligt.

L Ja, hon sjunger för fan i en annan tonart.

A Ja men vi tisslar ändå.

L Vi tisslar och tasslar.

A Och sen får hon vara kvar.

L Vi tisslar och tasslar och så får hon vara kvar så knäcker vi henne imorgon.

L Vi gör TV

Vilket underbart sätt att behandla en medmänniska på, en 16-åring som har drömt om att få söka till Idol i fem år, så håller man henne kvar bara för att göra TV.

Det är så vidrigt.

Så otroligt vidrigt.

All den respekt som jag tidigare haft för juryn är som bortblåst. Så här behandlar man inte människor.

LilleRille
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Synd. Det gick inte att se klippet hos mig.

Andelieb sa...

Jag tycker det största felet med idol är att det för låg åldersgräns för att söka. De flesta 16-åringar är inte redo för en sådan grej (och de som är det skulle nog inte ta skada av att vänta med det några år). Dock måste man ju sätta gränsen någonstans men jag är inte säker på var.

Sedan är ju frågan om det är värre att hålla kvar någon i ovisshet en extra dag eller att totalsåga de tondöva stackare som alltid dyker upp på audition. Jag kan tycka att det är same same.

FAST! Om jag ska vara ärlig så trodde jag faktiskt de skulle skicka vidare Durna och att hon skulle bli en ny Johan Palm (kan inte sjunga men får en massa röster ändå).

Andelieb sa...

Ville bara förtydliga att jag också tycker det är ett taskigt beteende men att jag inte är överaskad.

(Däremot är jag lite överaskad över att tv4 lägger ut klippet i.o.m. att juryn hörs så tydligt...kommer det nya rubriker i aftonbladet snart månne?)

Vonkis sa...

Mamselamsen
Nu tror jag det ska fungera igen

Andelieb
jag var ju så naiv att jag blev förvånad. Hade högre tankar om den här juryn. Och som du säger, att TV4 har lagt ut klippet utan att redigera bort juryns kommentarer förvånar.

Andelieb sa...

Vonkis:Tyvärr så är det ju så att de inte bara letar talanger utan gör TV också. Men jag är en sån där liten nörd som även innan jag hört juryns kommentarer undrade varför de inte kan visa mer av själva tävlingsmomenten och mindre av "tjafset" mellan. Till detta "mellantjafs" räknar jag all dramaturgi som byggts upp kring Durna. Jag ser hellre mer framträdanden. T.ex. hade jag velat se hela gruppframförandena. Men men, that´s me.

Andreas sa...

Ja, hon höll aldrig måttet.
Redan på första auditionen kunde jag konstatera att hon inte hade någon fantastisk röst.
Helt okej, men inget speciellt.

Andelieb sa...

Oj, oj, oj...Kolla aftonbladet.se idag och buga dig för den synska Andelieb ;-)