torsdag, maj 14, 2009

Vilken var juryns favorit?

Välkommen till EurovisionsBloggen

Ett av bidragen som tog sig vidare till finalen från tisdagens semifinal i Moskva blev framröstad av juryn. Det var så Charlotte Perrelli tog sig till finalen ifjol, hon hamnade egentligen utanför när "folket" röstat men tog sig vidare med hjälp av juryn.

Nu blir ju frågan, vilket land var det som behövde juryns hjälp för att ta sig vidare i tisdags?

Jag tror att det var Israels bedrövliga ballad...


Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har inte bestämt mig för om jag ska se ettan ikväll... kanske spelar jag in och kollar en minut på varje låt sen, som jag gjorde häromkvällen.

Till lördagen har jag köpt ett garnnystan och tänker göra ett par schlagermuddar till sommarens kanalkvällar.

Vonkis sa...

Bloggblad
Va falls, inte titta slaviskt på hela programmet *sätter mig ner för att inte svimma*

Får nog inse att jag är rätt ensam i Sverige ikväll med att titta. Det lär ju inte bli några två miljoner tittare i när inte Sverige är med.

lillasyster sa...

jag hoppas att det inte var sverige som kom med tacka vare juryn i år igen

Vonkis sa...

Lillasyster
Tror inte det, hoppas inte det.