torsdag, maj 14, 2009

Eurovision Song Contest 2009, min önskelista, uppdaterad

Välkommen till EurovisionsBloggen

Vilka 10 bidrag vill då jag se i finalen från denna den andra semifinalen.

Irland, Ukraina, Serbien (ja, ni läste helt rätt), Azerbajdzjan, Moldavien, Estland, Albanien och Norge får också plats. Hmmm, fick inte ihop tio bidrag ikväll heller...

Vilka tror jag går vidare?
Ukraina, Azerbajdzjan, Norge, Grekland, Moldavien, Nederländerna, Cyperna, Albanien, Slovenien och Danmark.

Skulle stå Kroatien, inte Cypern här ovan. Cypern...


Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Anonym sa...

JàTTESVàRT att säga vilka som gàr vidare i kväll. Mànga forna jugoslaviska länder med o de brukar ju gà vidare. Dà blir det inte mng andra kvar;)!

Ok jag hoppas:

Irland, Norge, Azerbadjan, Grekland, Estland... sedan fàr det gà hur som helst...

Jag tror:

Kroatien, Serbien, Norge, Slovakien, Azerbadjan, Grekland, Moldavien, Albanien, Ukraina och Estland...

Är osäker pà om Litauen puttar ut Estland dock...

/Miyala

Anonym sa...

Vi tror inte mkt lika ikväll:)

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Det gör vi verkligen inte. Du har bott i Schweiz för länge, helt klart :-)

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Grekland...

Anonym sa...

8 av tio rätt, och nästan 1 till;)) !Inte illa pinkat. Lika försvànad nu att det inte gick bätre för forna Jugoslavienländerna.

Pà lördag smäller det!

Irland förtjänade en plats!!!

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Jag är förvånad.