söndag, mars 01, 2009

TV7, för kvinnor...

Välkommen till TVBloggen

TV7, den rosa kanalen, har bestämt sig för att rikta in sig på kvinnor. Eller ja, det är ju de som bestämmer på och om TV7 som har bestämt det, inte kanalen i sig...

I alla fall

Jag har svängt förbi kanalen några gånger men har aldrig stannat kar speciellt länge. Nästan varje gång jag hamnar på 7an är visas Pradise falls, Lalola eller så är det program som endera handlar om plastikoperationer, shopping eller kändisskvaller.

Kort sagt, det känns så väldigt typiskt.

Och varför i hela friden måste kanalerna delas upp i kanaler för kvinnor och kanaler för män. Jag trodde vi hade kommit längre än så...


Find baby Thor Wang
National center for missing and exploited children

5 kommentarer:

Andelieb sa...

Men du ääälskar ju att se program om plastikoperationer och shopping...eller...vänta nu...har du något blått på dig???

Vonkis sa...

Andelieb
Vad värre är, jag är idrottsintresserad också, men tyst, säg det inte till någon...

Andelieb sa...

Aj, aj, aj...Vart ska detta sluta?

Vonkis sa...

Andelieb
Vi upptäcker kanske att jag är en kille eller något sånt. Läskigt är det i alla fall.

Andelieb sa...

tv 8 kanske kan börja med program enbart för män - bara bilar, sport och bröst. kan det va nått?