lördag, mars 28, 2009

Melodikrysset vecka 13,

Välkommen till KryssBloggen

Det gick lite sådär att melodikryssa idag. Det där radioprogrammet har jag ingen aning om vad det ska vara, trots Eldemannens fantastiska ledtråd att det var "lite crazystil" på det...

Klarade bara det enklaste idag, Rossini, Min hatt (den har tre kanter), Rosenström (som inte är min favorit), Bergman (som i alla fall går an) och Evighet. Kom på Tapper efter ett tag, visste att det var hon som sjöng Visst finns Mirakel i fjolårets melodifestival men kom inte på namnet.

Och nu har ju Irene sagt vad radioprogrammet heter också, kan bara tacka och ta emot när hon berättar att det var Natttuppen med tre T och Pekka Langer.

----------------------
Och sångstilen ska vara barbershop. Kom på efter en stunds filurande. Då är det bara vågrätt 8 och lodrätt 13 kvar...



Find baby Thor Wang
National center for missing and exploited children

8 kommentarer:

Tanten Iréne sa...

Radioprogramet hette natttuppen, ska stavas med 3 t, med Pekka Langer

Vonkis sa...

Irene
Välkommen hit och tack så väldigt mycket!!!

blyger sa...

Tack för att du berättade det är med sångstilen! Jag grubblade och kunde inte komma på... (Hade heller inte något kryss gramför mig.)

:-)

Vonkis sa...

Blyger
Det var så lite så. Lurade av att det var så många som sjöng, är mer van med färre sångare i barbershop.

Bloggblad sa...

Jag har alltid det på i bakgrunden när jag läser tidningen, men jag har gett upp att lösa det eftersom jag inte kan några moderna musiknamn.

Det enda jag hörde i dag var "SAINT"... resten var passiv lyssning.

Vonkis sa...

Bloggblad
För några år sedan var vi tre vänner som träffades hos varandra och hade Melodikryssetfrukost tillsammans, då kunde vi tillsammans allt men vann aldrig något. Nu har jag internet till hjälp och vinner fortfarande ingenting....

Tanten Iréne sa...

8= åka
13= nu

Vonkis sa...

Irene
Tack, gissade mig fram till det innan jag skickade in krysset igår men det är ju alltid skönt att veta att jag gissade rätt.

Nu håller vi tummarna att jag vinner något också. Men den där klockan vill jag inte ha.