söndag, mars 29, 2009

Måla på träskor

Välkommen till SkoBloggen

När vi var små brukade mamma måla på våra träskor. Har för mig att jag fick fjärilar på ett par. Efter att ha kärat ner mig i de där rosa schlagerträskorna har jag nu även hittat målade träskor på babyskor.se, eller dojjan.nu som sidan tydligen också heter. Tack Jennyk för tipset. Och vips kom lusten att köpa ett par svarta träskor och måla på dem. Men tro inte att jag gett upp på de rosa träskorna.





Find baby Thor Wang
National center for missing and exploited children
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Humlan sa...

Jamen, om du kan måla så är det väl speciellt med egen design.
(Men även jag som inte är så förtjust i rosa håller med dig om de rosa träskorna. Härligt somriga och klart humörhöjande!)

Vonkis sa...

Humlan
Vet inte om jag kan säga att jag kan måla. Hade en fyra i bild men hade en väldigt snäll bildlärare.

Anonym sa...

Funderar på att måla mina egna svarta träskor så då undrar jag vad du använder för sorts färg att måla med ??

Vonkis sa...

Anonym
Jag har aldrig målat träskor själv, det var mamma som gjorde det när vi var små. Kommer bara ihåg att det var väldigt små burkar som färgen var i. Men säkert var det någon form av lackfärg som hon använde.