lördag, mars 14, 2009

Irriterande kassörer

Välkommen till ReseBloggen

Hade inte tänkt skriva om det här men kan inte hålla mig.

I morse satte jag mig på bussen till Uppsala för att äntligen titta på Melodifestivalen med Mia, det är verkligen många år sedan vi såg den tillsammans nu, allt för många år.

Nåja, nu var det inte det jag skulle skriva om.

Jag skulle byta buss i Hufvudstaden och hade nästa två timmar att fördriva på cityterminalen. För att få tiden att gå köpte jag lite böcker i Pocktshop men fink ingen riktig läsro så jag klev in i en annan affär, där man kan köpa en massa tidningar och lite annat. jag plockade på mig en kanelbulle och en tidning och stegade fram till kassan för att betala.

Kassören tittar ner i bullpåsen och säger, kanlebulle och tidning, det var ju en bra frukost.

!!!

Behöver jag säga ur ytterst nära det var att jag bad honom ta varorna och köra upp dem någonstans!

Om det nu hade varit min frukost, vilket det inte var, vad i hela friden hade han i så fall med det att göra???

Åh, jag ångrar att jag inte struntade att köpa de där grejerna nu, jämarns dumarsle.


Alcazar till Moskva!


Find baby Thor Wang
National center for missing and exploited children

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, helt sjukt!! Det är ungefär som på Svärtinge livs, Rickard får höra liknande kommentarer jämt! Jag känner inte kassörskorna lika bra så då har de iallafall vett att vara tysta.Man blir helt stum och handlingsförlamad. Annars tycker jag att du kunde ha kastat bullen på honom. Gör det i morgon om han är kvar!! Mohahaaa!!!

PGW sa...

Äsch, du vet, noll-åttor ...

Vonkis sa...

Cecil
Det ska jag absolut göra och är det inte han som står där kastar jag ändå, bara för sakens skull..

PGW
Värsta sorten.

Cecilia N sa...

Så skulle det aaaaaldrig sagts i Ystad ... ;-)
tror jag.