lördag, mars 07, 2009

En liten vädjan

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Till att börja med. Nu när BWO är utslagna måste Alcazar vinna melodifestivalen och åka till Moskva, allt annat är en skandal av överjordiska proportioner.

Men nu till min vädjan.

Snälla Alexander Bard, Martin Rolinski och Marina Schiptjenko, kan ni inte ta och tävla i ett annat land, typ Polen eller Ukraina så ni kan komma till Eurovision song contest någon gång? Jag lovar att tokrösta på er i så fall.


Alcazar till Moskva!


Find baby Thor Wang
National center for missing and exploited children

12 kommentarer:

bwo 4 ever sa...

samma här

Vonkis sa...

BWO 4 ever
Välkommen hit.

mossfolk sa...

Det blev inte alls som jag tänkt mig ikväll. Nu är jag visserligen jätteglad att BWO inte gick vidare(!) men annars har jag konstaterat att jag och svenska folket inte har lika smak... och att den internationella juryn aldrig kommer att få välja min musik (som om det skulle bli aktuellt).

Vonkis sa...

Mossfolk
Det var det värstigaste!
Har du inte lyssnat på texten till You're not alone?

Vonkis sa...

After the rain, I could see you crying
Suffer the pain, like a river drying
After the rain, your hiding from the daylight

Deep in a groove, only walls around you
No-where to move, the state I found you
Deep in a groove, lonely in the cold night

You’re not alone, You’re not the only one who hurts
You’re not alone, this is the moment of rebirth
I’ve seen your heartache, I feel the pain you hide inside
You’re not alone, come let me hold you

Castle on sand, there were promises
The future was bland, you hang onto
A castle on sand, suffering from stage fright

You’re not alone, You’re not the only one who hurts
You’re not alone, this is the moment of rebirth
I’ve seen your heartache, I feel the pain you hide inside
You’re not alone, I stand beside you

(Now when you walk in the valley of the darkness)
(Build your fear where your left on your own)
(I will stand, I will wait right beside you)
(I will guide you home)

Come on home…

You’re not alone (you’re not alone)
You’re not the only one who hurts
You’re not alone (you’re not alone)
This is the moment of rebirth
I’ve seen your heartache, I feel the pain you hide inside
You’re not alone (you’re not alone)
You’re not alone…

You’re not alone…

Anonym sa...

Nu màste jag säga ngr saker;)!

Nàgonting känns väldigt konstigt med svenskarna i àr, förstàr inte alls hur man röstar!??

Operabruden eller Ugglan kommer att ta hem allt tror jag. Jag är helt förberedd pà att bli grymt besviken om en vecka. När jag var yngre röstade jag näst intill alltid samma som majoriteten av svenskarna men nu pà senare àr har ngt hänt... inte bra;)!

Igàr lyssnade jag för första gàngen pà Sofias làt. Haha... De har ju sà rätt. Det är de làt som med 99% sannolikhet skulle gà bäst i ESC, det är den làt som skulle fà flest röster kring medelhavet o i öst... Att den sedan stàr làngt ifràn gammal svensk schlager är en annan femma, det vet vi väl vid det här laget att det inte fungerar längre?!!

Det betyder dock inte att jag hejar pà Sofia... nej nej, inte i min smak... Heja Alcazar! Heja Sarah!
/Miyala

Anonym sa...

Okej. Nu har jag sett startordningen i finalen! Ser inte bra ut för Alcazar (mitt i starfältet) men ser däremot alldeles ypperligt ut för operasàngerskan! Hon startar sist!!!!!! Först ut är Màns... Det har väl även det brukat visa sig vara bra?

/Miyala

Anonym sa...

Okej. Nu har jag sett startordningen i finalen! Ser inte bra ut för Alcazar (mitt i starfältet) men ser däremot alldeles ypperligt ut för operasàngerskan! Hon startar sist!!!!!! Först ut är Màns... Det har väl även det brukat visa sig vara bra?

/Miyala

Anonym sa...

Nu bli det mkt fràn mig här, men du gillar ju mànga kommentarer sà;)!

Ju mer jag ser Sarahs làt desto mer kan jag se den framför mig i ESC. Den är sà pampig o jag börjar tro att den är den av alla i àr som har störst chans att komma làngt i ESC! Den är vacker, stark och mäktig.
Pà ngt sätt fàr jag känslan att den blir bortslösad i den svenska melodifestivalen eftersom den hör hemma i ett större sammanhang men aldrig kommer att komma dit! Does it make any sense?
/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala * många
Jag tror inte riktigt Sofia kommer ha någon jättestor chans i ESC, de andra länderna kommer nog mest undra varför vi skickar ett bidrag på grekiska. Sedan stör jag mig väldigt på att hon har fyra-fem trummor med på scenen men att de inte är så framträdande i låten.

Tyvärr brukar startnummer ett och åtta vara rätt lyckosamma i finalerna men vi får visa att det inte stämmer den här gången. Har varit runt på hemsidor, bloggar, myspace och youtube och kollat vad folk från andra länder tycker och de allra flesta älskar Alcazar och Stay the night.

Sarah Dawn Finer skulle nog också klara sig rätt bra men risken är att det skickas en massa ballader i år och då försvinner hon nog, oavsett hur pampig den är.

I övrigt stör jag mig oerhört på att Molly Sandén är i finalen och inte BWO...

Anonym sa...

Nu har Steff sagt sitt om ngr av àrets finallàtar, i egenskap av icke-svensk.

1) Alcazar( ok)
2) Malena (kan nog gà ganska bra i ESC, är annorlunda)
3) Sarah Dawn Finer (tràkig)
4) EMD (ok)
5) Af Ugglas (öh!!!???)
6) Màns (bäst)
7) Sofia (eller... den är ju bäst!)

Sàààà, jaaaa, sà kan det ju oxà gà!!!
/Miyala

Anonym sa...

Julian har nu även godkänt Alcazars... äntligen, som jag har jobbat pà det;)!