söndag, januari 25, 2009

I städartagen

Välkommen till StädBloggen

Så har jag då äntligen kommit igång med städningen, disken är så gott som avklarad och sedan ska det dammsugas, dammtorkas och blommor ska vattnas.

På tal om diskning.

Besticken.

Jag h***r att diska bestick i allmänhet och gafflar i synnerhet. Det tar aldrig slut. Glas, skålar, tallrikar och kastruller går fort att diska för hand men besticken.

Om jag någon gång skaffar diskmaskin är det bara för att slippa diska besticken...

4 kommentarer:

PGW sa...

Man blir verkligen en SÅ lycklig människa av diskmaskin! Jag har haft diskmaskin i flera år nu, men är ändå glad varenda gång jag sätter igång den!

Andelieb sa...

dessutom blir tesilar så fina i diskmaskinen. ännu en klar fördel. f.ö. anser vi i denna familj att diskmaskinen är en fin vän i vardagen.=)

Anonym sa...

Diskmaskinen räddar oss!!!

/MIyala

Jorma sa...

Det var ungefär så jag tänkte när jag bestämde mig för att låta installera diskmaskin i lägenheten. Fast nu måste jag nästan skaffa fler bestick och mer porslin för att liksom fylla upp diskmaskin. Kan man kalla det lyxproblem..? ;)